vrijdag 3 april 2015

Weekje Texel - Dag #1: Vrijdag, reis en aankomst Texel

Vrijdag morgen en de afspraak is dat ik om 7 uur wordt opgehaald voor vertrek naar Texel.
Echter aan deze vrijdag gaat nog een roerige donderdag vooraf. Weliswaar verlof maar nog niet klaar met mijn "werk"-werkzaamheden gaan nog ruim een halve dag verloren aan de laatste noodzakelijke dingetjes. En dan heb ik nog een hele lijst opgesteld voor "things-to-do". Helaas wordt dat nachtwerk. Tot diep in de nacht nog wel. Héél diep. Het komt er uiteindelijk op neer dat ik de nacht van donderdag op vrijdag helemaal niet meer aan slapen toe kom. Maar ik ga dat wel in de auto oplossen.
Iets later dan gepland zitten we dan in de Golf onderweg naar Texel.

Zoals met mezelf afgesproken sluit ik mijn ogen. Dat gaat overigens vanzelf. De oogleden zijn superzwaar. Maar tot echt slapen komt het niet. Hooguit wat gedoezel.
In Geldermalsen houden we onze afgesproken ontbijt-stop. We doen ons goed aan een € 3,25 kostend standaard ontbijt. Je hebt dan de keuze uit 5 items, ja 5 items (!) en daarnaast nog een glas jus d'orange en koffie of thee. Die items, dat is een keuze uit, een broodje, chocolade broodje, croissant, boter, beleg, ei, maakt niet uit, maar alles wordt gezien als 1 item. Daarom hou ik het maar op 1 broodje, 1 chocolade broodje en 1croissant en daarbij nog een bakje kruidenboter voor op het broodje én de croissant en een hard gekookt eitje. Naast de jus d'orange wordt het dan nog koffie. Een straf kopje koffie, mag ik wel zeggen. Vers maar wel straf. Dat komt mijn slaap niet ten goede.

Voor we weer vertrekken valt ons één van de gasten van La Place op. Een nogal mager en behoorlijke lange man staat af te rekenen bij de kassa. Tot zover niets echt vreemd, totdat je naar beneden kijkt. Dan blijkt de man op schoenen met plateau-zolen te staan. En niet zomaar met plateauzolen, nee, ook nog met stiletto naaldhakken en mét open teen, inderdaad, geen sokken aan. Tot slot: hij is geheel in het zwart gekleed maar de damesschoenen maatje 47 zijn licht rose/beige van kleur. Jammer maar ik durfde er toch geen foto van te maken.

Maar goed. We zetten onze reis voort. Nog 162km. te gaan weet de TomTom van de Golf ons te voorspellen. De reis verloopt geheel voorspoedig. Geen files en we rijden in één ruk door tot aan de pont. Daar is het alleen nog even wachten tot hij is aangemeerd. Na een korte maar behouden vaart  staan we op Texel.
Helaas is het nog veel te vroeg voor Roompot Kustpark Texel en dus verdoen we onze tijd met wat verkenning van de eerste wisselpunten van de estafette van 2e Paasdag, een stukje wandelen over het strand en een lunch in één van de strandpaviljoens. Eenmaal op het bungalowpark zijn we nog een half uur te vroeg maar bij de receptie zijn ze onverbiddelijk: 3 uur is 3 uur. En zo wachten we voor de voordeur van onze bungalow totdat een jongedame met een Pools accent klaar is met haar schoonmaakwerk.
Vlug mijn bedje gespreid en meteen maar getest hoe het slaapt. De test duurt ongeveer 4 uur en mag geslaagd genoemd worden.

Tijd voor het avondmaal. Dat doen we in De Koog, friettent/restaurant Pick-Up. Waarschijnlijk wordt daarmee het type auto bedoeld en niet de platenspeler. In ieder geval heb ik reuzehonger en ga daarom voor de megaburger met friet en mayo. Dat mega is niet te veel gezegd, met 2 grote en dikke hamburgers. Uiteindelijk blijven daar maar 3 frietjes en wat stukjes brood van over. Goed gegeten, dus.
Terwijl de anderen de avond verder vol maken met kaartspelen en tv kijken ga ik verder met de test van mijn bed. Ja, ja, het is amper 10 uur in de avond en ik lig al onder de wol....
Morgen is weer een dag.


[voorlopig nog geen foto's. Op mijn nieuwe laptop beschik ik nog niet over de benodigde programma's en kennis om foto's op mijn blog te plaatsen]

1 opmerking:

Piet Klavers zei

Wat een leuk stuk, wij gaan binnenkort ook weer voor een weekendje Texel, ik vind het een heerlijk eiland.