zaterdag 4 april 2015

Weekje Texel - Dag #2: Zaterdag, training en lamballen

De 2e dag op Texel is aangebroken, maar na een goede nachtrust heb ik nog wel mijn tijd nodig om weer helemaal bij positieven te komen. In ieder geval, wanneer ik eindelijk beneden kom, aangekleed en wel, blijkt de rest van hardlopend Nederland al zo wat in de startblokken te staan voor een zaterdag ochtend training. En dus spoed ik me weer naar mijn slaapvertrek om nog vlug even van outfit te wisselen. Eenmaal weer beneden kunnen we vertrekken.
Ik heb natuurlijk wel mijn weer-app geraadpleegd en voor mij is het nog steeds windjack en handschoenen-weer. En dat ondanks het zonnetje wat zich al op zijn best laat zien.

We lopen richting duinen. De bedoeling is om in ieder geval het strand op te gaan. Na 2 km, ik voel nog steeds ontzettend stijf, zijn we pas in de duinen en van iets wat op de zee lijkt is nog geen spoor te bekennen. Voor Leo is dit al het sein om toch maar alvast terug te gaan naar Kustpark Texel. Wij gaan door. Eerst nog maar met zijn drietjes want Johan moet zo nodig. Gelukkig hoeven alleen de drollen van de honden opgeruid te worden. Uiteindelijk komen we op het strand aan.
We zien nog een grote groep lopers trainen. Wij slaan rechts, de andere kant op, en ook nog eens tegen de wind in. Om maar alvast te wennen, denk ik dan. Op verzoek van de dames laten we het tempo zakken. Het is geen wedstrijd!
Bij een strandpaviljoen gaan we van het strand af. Altijd enorm vermoeiend om zo door het rulle zand de steile rug van het duin te beklimmen. Eenmaal boven volgen we verder de verharde weg richting huiswaarts. Nog even een korte omweg en dan lopen we vast in een woonwijk aan de rand van ons bungalowpark. Het is even wat kunst en vliegwerk om door het struikgewas illegaal het park weer te betreden maar zo komen we er in ieder geval.
Hoeveel we gelopen hebben? 6,3km volgens de GPSsen.En daar doen we dan 50minuten over? Daarmee komen we niet verder dan een 7,5km/u gemiddeld. Het voelt bij mij heel anders. Ook mijn gevoel van afstand zegt iets anders. Dat is dus niet zo'n goed voorteken. Tja, het missen van de baantraining, afgelopen donderdag, heeft toch zijn negatieve uitwerking helaas.

De rest van de dag is lamballen. Ik verdoe mijn tijd met verkennen van mijn spiksplinternieuwe laptop met Windows 8.1. Tjonge jonge, wat is dat anders dan ik gewend ben. Gelukkig heb ik 3 boeken uit de bieb mee genomen waarvan er één "Windows 8 voor dummies" heet, dus dat moet wel goed komen.
Intussen is Renier ook gearriveerd, deels met de trein, deels met de fiets en uiteraard deels met de boot. Hij zal invallen voor teamlid Leo. De volgorde voor maandag is nog steeds niet bekend. Was eigenlijk wel, maar Dorie wil niet tegen de wind in lopen en die staat nu op noord geprogrammeerd. Het is niet te hopen dat de wind overdag ook nog eens van richting verandert want dan hebben we een serieus probleem.
Op Ruzzle op de Smartphone ben ik er voor de 2e keer in geslaagd om in de toernooi-modus op de 1e plaats te eindigen en nadat tijdens het kaarten, PSV ook nog wint van FC Twente is de dag voor vandaag weer goed. Het synchroniseren van de mails (ik heb ook al een aantal mail accounts op de nieuwe laptop geïnstalleerd) neemt nogal wat tijd in beslag. Iedereen is al onder de wol als ik als laatste het licht uit doe.



Geen opmerkingen: