zondag 5 april 2015

Weekje Texel - Dag #3: Zondag, laatste training + ophalen startnummers

We beginnen de dag met een training. Een rustige training, is de bedoeling. In ieder geval niet zo ver. En daarom rijden we naar de parkeerplaats van Ecomare om van daaraf te beginnen. We lopen van de parkeerplaats naar de weg terug en volgen deze tot aan het volgende duinpad wat ons naar het strand zal leiden. Een mooi slingerend pad door de duinen wat uiteindelijk eindigt in een bult van klapzand voordat we afdalen naar het strand.
Het stand ziet er mooi uit. De zee is redelijk rustig, het strand voelt hard aan en de zon schijnt op zijn best. Langs de waterkant rijden ruiters met hun gehuurde paarden maar ook zien we lopers in training. Die doen misschien morgen ook wel mee.
Johan en Reinier slaan linksaf op het strand, wij rechtsaf. We lopen richting de strandopgang naar Ecomare en zij zullen na een tijdje omkeren en ons onderweg weer inhalen. We hebben nog maar kort gelopen en de wind is slechts kracht 2 en daarom lopen we eerst de strandopgang voorbij tot het volgende paviljoen waar we omdraaien en dan pas terug richting strandopgang naar Ecomare. Eenmaal weer terug op de parkeerplaats hebben we niet meer dan 4,68km afgelegd, zo zeggen 2 onafhankelijke GPSsen. De tijd is weliswaar over de 30 minuten maar daar zitten wel weer enkele stops tussen. Ga er gevoeglijk maar vanuit dat we ook nu weer slechts 7,5km/u gedaan hebben.

Na de douches is het tijd voor ons Paas ontbijt, incl. gekleurde eitjes.
Omdat het zonnetje zo uitbundig tekeer gaat maken we er mooi gebruik van om daar voor onze bungalow van te genieten. Zo met windkracht 2 is dat goed te doen.

Het volgende plan is het rijden van het parkoers van de 60km, tenminste, zo ongeveer. Je kunt met de auto en zelfs met de fiets nu eenmaal niet overal komen waar de lopers moeten lopen. En zo gaan we langs alle wisselpunten, de mooie stukken die Johan graag wil laten zien, en het punt waar de fietser als begeleider van Johan komt invoegen.
Onderweg doen we ook even Oudeschild aan. Terwijl de dames daar de winkels bezoeken, ga ik op zoek naar iets eetbaars. Voor mij is lunchtijd al lang voorbij en mijn biologische klok slaat al een tijdje alarm. Een vers broodje vol met verse Texelse garnalen en cocktailsaus, dat smaakt....
Het parkoers zit er bijna op en we maken de laatste etappe nog af om op het finishpunt onze startnummers op te halen. En tegelijkertijd nemen we ook onze T-shirts in ontvangst. Voor mij een maatje XL wat ik dus helemaal niet heb besteld. Maar ruilen kan alleen na afloop van de wedstrijd, mits er überhaupt wat te ruilen valt. We zien dat morgen wel.

Nog even genieten we vóór ons huisje van het nog steeds fel schijnende zonnetje. Morgen is ie er waarschijnlijk niet. Kaas, worst, olijven, tomaatjes en taco's erbij.' s Avonds, de laatste pasta maaltijd en de anderen die een potje kaartspelen terwijl ik weer op mijn laptop zit te rammen. Eén pilsje erbij mag nog net.

De etappe indeling is nog steeds niet beslist en nog steeds afhankelijk van hoe de wind morgen staat en ook afhankelijk wat en welke smartphone weer-app het vertelt. Nou, ik weet het intussen al, ik heb de knoop doorgehakt, ik start morgen in de eerste etappe. Ik wil niet morgen pas overdag horen of ik de 2e, 3e of 4e etappe moet gaan doen. En dan wordt later op de dag de voorlopig definitieve indeling van de overige teamleden beslist. zoals het nu er uit ziet zal de 2e etappe voorlopig nog door Dorie gedaan worden, doet Anja de 3e en zal Reinier de afsluitende etappe doen.
Als laatste voorbereiding voor morgen kruipen we redelijk op tijd ons bed in.



Geen opmerkingen: