dinsdag 7 april 2015

Weekje Texel - Dag #5, Dinsdag, the day after

Lekker uitslapen is wat op de planning staat. Dat geldt niet voor Reinier. Die wil de boot van 8 uur naar het vasteland halen en zal om kwart over 7 al de bungalow verlaten moeten hebben. 
Hoewel al een paar keer even wakker geweest ben ik dat pas goed om kwart over 9. En eigenlijk omdat ik een de auto van de technische dienst te horen. Maar nee hoor, het zijn schilders voor de overburen. Nee, vooralsnog geen technische dienst en al zeker niet zo vroeg.

Het wordt vandaag uiteraard geen training maar gewoon opstaan en aan het ontbijt. Daarna duikt iedereen even in de laptops, tablets, smartphones en dan vertrekken even later Dorie, Anja en Leo voor een uurtje zwemmen in het vakantiepark zwembad. In de tussentijd vermaak ik me met mijn nieuwe laptop en spelletjes op de smartphone.

Na terug keer uit het zwembad slaan we gewoontegetrouw de lunch over (ik kan daar maar niet aan wennen, overigens) en vertrekken we voor wat shoppen en boodschappen naar De Cocksdorp. Vervolgens via een sight-seeing-tour richting de vuurtoren waar Leo en Bram nog eens naar boven klimmen. Op het strand is het door de zuidwesten wind en ondanks de felle zon toch onaangenaam koud. Genoeg reden om niet op het strand te verblijven. We zoeken daarom al snel toevlucht in het Vuurtoren restaurant voor een chocomel en een koffie. Daarna is het wederom al sight-seeing terug naar de bungalow. Tijd voor de digitale social media apparatuur.

Avondeten doen we in de Christinahoeve. We gaan voor pannenkoeken maar de Christinahoeve is eigenlijk meer een vreetschuur waar je van alles naar binnen kunt werken. Ondanks dat het geen vakantie is, is het toch behoorlijk druk. We worden voor een half uur in de wacht gezet. Als ons wekkertje al oplichtend en trillend laat weten dat er een tafel beschikbaar is mogen we aanvallen. Het is dat we voor pannenkoeken gaan maar anders.... Al die vette hap om me heen smeken gewoon om besteld te worden,maar ook ik hou me aan het protocol van vandaag: pannenkoeken. Maar dan ga ik wel voor de meest vette die ze hebben en dat is de English Breakfast pannenkoek. Een pannenkoek die rijkelijk gevuld zal zijn met gebakken ei, tomaten, worst, spek, als dat niet vet genoeg is.

Mijn honger is groot genoeg om het dit keer in no-time weg te werken. Zelfs nog een stuk van de pannenkoek van Johan, omdat die hem niet smaakt. Hij voelt zich blijkbaar niet helemaal 100%. Wellicht is de Texels chocomel bij de vuurtoren niet helemaal goed bevallen. Verder geen toetje helaas want we gaan direct weer terug naar de bungalow.
Ik ga weer werken aan mijn blogs en de foto's en de rest doet ook zijn eigen ding. Johan duikt heel vroeg zijn bed in en neemt voor alle zekerheid toch maar een emmer mee. Hij voelt zich helemaal niet lekker.

Ik heb eigenlijk geen last van gisteren, ondanks dat ik er helemaal door heen zat. Wel wat stijfjes in mijn benen maar verder niets. Nog niets. Het komt bij mij meestal pas de 2e dag en dat is morgen. En morgen gaan we weer voor een traininkje over het strand. Je moet wat....



Geen opmerkingen: