woensdag 8 april 2015

Weekje Texel - Dag #6, Woensdag, strandtraining en shoppen in Den Burg

Het is vakantie en dus ook uitslapen. Maar liefs kwart over 9 eer ik pas weer beneden ben. Wel meteen in sporttenue want we gaan weer voor een traininkje over het strand. En dit keer gaan we er niet lopend naar toe. Nee, met de Golf gaan we tot op de parkeerplaats vlak bij het strand. Ik klik alvast mijn Endomondo-app aan. Ik wil wel eens zien wat de afgelegde afstand vandaag gaat worden. Alhoewel, ik heb de app al vaker gebruikt en heb nog steeds de grootste moeite om te onthouden dat ik hem bij aankomst weer op stop moet zetten.

Volgens de weer-app waait het windkracht 2. Op de parkeerplaats is dat een klein beetje te voelen. Al dribbelend de strandopgang af besluiten we om eerst tegen de wind in te lopen zodat we de terug weg die wind weer in de rug hebben. Dat betekent linksaf bij de waterlijn.
Johan is nog steeds niet helemaal in orde. Al na een paar minuten keert hij al om. Wij doen dat pas een stuk verder en ook pas nadat er nog wat rek- en strekoefeningen gedaan zijn. Door de anderen dan, ik heb daar vandaag geen zin in. Op de terugweg maak ik even wat tempo tot ik bij wandelende Johan ben.
Terug bij de auto geeft Endomondo een totaal afgelegde afstand aan van 4,95km. Toch mooi een rondje van 5km gedaan,

Tijdens het ontbijt toch nog een telefoontje van het werk. Op mijn privé telefoon, dan wel te verstaan en die heb ik alleen aan een select aantal mensen doorgegeven voor uiterste noodgevallen. En dat is het ook wel want morgen avond gaat de stroom in station Eindhoven uit en of het wel door kan gaan. Niemand schijnt het te weten. Nu heb ik toch alles geregeld, alles met de aannemers, de uitvoerende partijen maar vergeten de betrokkenen op het station in te lichten.... Gelukkig weet ik nog een lijstje door te mailen wie ingelicht moet moet worden en heb er hierna het volste vertrouwen in. De afschakeling kan gewoon door gaan.

's Middags is shoppen in Den Burg. Johan past intussen op de honden. En ja, ik heb ook geshopt. Een hooded sweater met een gitaarprint is net iets voor mij. De portemonnee met gitaren ziet er erg aantrekkelijk uit maar de prijs-bruikbaarheid-verhouding is helaas te slecht om daar nu 20 Euro voor neer te tellen. Het blijft alleen bij die gitaar sweater.

Na de nasi van zilvervliesrijst is het de beurt aan mijn Excel-kwaliteiten. Of ik in Excel iets kan schrijven om bij het kaartspel "Spoorspel" de scores digitaal bij te houden en dan wel zo dat alles automatisch wordt bijgehouden. Mooie uitdaging maar ook niet echt moeilijk. Dat begint pas als de layout verfraaid moet worden en de nerdproof-beveiligingen moeten worden aangebracht. Tja, en dan wil je ook dat het perfect eruit komt te zien en zo is het al gauw diep in de nacht als ik de slaapkamerlamp uit doe.

Foto's volgen....


Geen opmerkingen: