zaterdag 9 mei 2015

De Vrijbuiters - training

Mooi weer voor een zaterdag training. Het ziet er in eerste instantie uit en onze buitenthermometer wijst desondanks toch 20.3ºC aan, maar laten we dat maar niet serieus nemen. De weer-app  op de smartphone zegt nog 14,4ºC, gevoelstemperatuur 9,9ºC. Dat zal dan wel aan de wind, kracht 2 liggen.
In het bos aangekomen is het wat minder somber. Hier schijnt de zon alweer en inderdaad, de temperatuur is best aangenaam. Met Riet, Germaine, Carla en Herman vormen we vandaag een handjevol sporters.


Na een rustige warming-up en rek en strekoefeningen het heen en weer geren in een iets andere versie. We doen het me 2 koppeltjes, Een keer heen rennen naar het keerpunt, omdraaien, door de knieën en gestrekt opspringen en terug en dan mag het 2e lid van het koppel hetzelfde doen. Als het goed is heeft iedereen dat dan 5x gedaan. Ik in ieder geval wel maar ik was dan ook alleen.
Vanwege de wind die er staat blijven we in de bossen. Blijkbaar zweven er pollen of wat dan ook tussen de bomen want het slaat zo erg op mijn keel dat ik in een verschrikkelijke hoestbui terecht kom. Hoe dan ook vervolgen we de training met wat loopstukken en de nodige oefeningen, kracht maar ook balans. Ondertussen maak ik ook weer eens een keer wat foto's. Omdat het tijd wordt dat ik er ook eens een keer op sta laat ik Herman ook even een paar shots maken.


Met nog 2 minuten op de klok hebben we nog mooi de tijd voor de laatste strek- en ademhalings-oefeningen en dan zit het er weer op. Even de foto's checken en wat blijkt, ik sta er niet op. Herman heeft ons inderdaad wel op het scherm zien staan, maar daarna moet je toch echt het knopje indrukken, Herman! Die instructie was kennelijk nog niet duidelijk genoeg. Volgende  keer beter.
Welke volgende keer?
En intussen zijn er meerderen die, net als ik,  last hebben van kriebel in de keel en daardoor ook moeten hoesten. In ieder geval Riet en André. Zal hem dan toch aan die pollen liggen.

Het weer:
Zonnig met wat wind maar verder heel lekker weer om in de bossen te vertoeven. Temperatuur ca. 16ºC en gevoelsmatig 13ºC.

Heb ik vandaag mijn Endomondo-app weer gebruikt om te zien welke afstand we alles bij elkaar afleggen. Nou, dat komt neer op 4,81km en daarbij zijn287kcal verbruikt.



Geen opmerkingen: