donderdag 7 mei 2015

GVAC - baantraining, piramideloop

Dat is al weer lang geleden. Laatste keer was nog in maart.En nu is het lenteachtig, dus zonder jasje en met korte broek en T-shirt. Het zonnetje schijnt ook volop en het waait amper. Hoewel het toch een klein beetje fris aanvoelt lijkt het toch wel goed loopweer. Ook Herman besluit zijn lange broek voor een korte om te ruilen.

De mededelingen worden blijkbaar niet meer door Marjolijn voorgedragen maar door Lau. Een wijziging tijdens mijn afwezigheid. Voor ons maakt het niet veel uit. We blijven weer even binnen voor de laatste instructies en dan mogen we.
Eerst 2 rondjes inlopen waarvan de laatste inclusief wat los-maak-oefeningen en dan gaan we op het hoogspringdeel wat warming-up en krachtoefeningen doen. Voor sommige oefeningen moeten we een koppeltje vormen. Niet met Dorie dit keer maar met, als ik het goed gehoord heb, Naomi.

Tijd voor de kern. Een piramideloop, dit keer, t.w. 200-400-600-800-600-400-200m in de tempo's 85% en 90% en tussendoor 100m rust. Ik heb de tijden thuis alvast maar op een papiertje geschreven maar Dorie gaat het in haar eigen tempo's doen.
Natuurlijk gaat de eerste run van 200m. te snel. Voor iedereen, lijkt me. De 2e run, 400m start ik op het moment dat Nicole voorbijkomt. Laat ik maar gewoon aanpikken. Het is een stevig tempo, maar ik hoef er maar één. Die gaat dan wel in 1:43. Gelukkig mag de volgende run weer in 85% maar dan wel voor 600m. Die doe ik dan ook bewust rustig in voorbereiding op de 2 rondjes in 90% die hierop weer volgen. Maar het gevoel van rustig klopt niet helemaal. Ik ga zelfs 8 seconden te langzaam en dat betekent voor de 800m in 90% dat ik toch wat tandjes bij moet schakelen. Ook voorbij de top blijf ik toch maar wat trekken, voor geval ik straks weer te langzaam ben gegaan. Intussen komt Bas en nog een man mij voorbij. Ik ga niet aanhaken maar loop mijn eigen tempo's. Met teruglopende afstanden loopt dat toch wel lekker. Ik zie intussen dat Dorie slechts op een halve baan achterstand loopt. Zij gaat dus ook niet echt langzaam, want ik heb inmiddels bijna het hele veld toch al gedubbeld.

Na de laatste run van 200 meter nog maar een rondje uitlopen.
Na de cooling-down meldt Marjolijn dat ze 2 weken afwezig is vanwege vakantie. Nu is er volgende week donderdag sowieso geen training vanwege Hemelvaartsdag.
Ik ben tevreden moe. Op de  donderdagavond training wil ik gewoon moe zijn van de korte maar krachtige inspanningen en dus voelt het goed.

Het weer:
Droog, zonnig en windstil, temperatuur ca.13º, prima loopweer.






Geen opmerkingen: