zondag 10 mei 2015

Trimloop - GVAC trimlopen (6,3km) en de 500e trimloop van Wim

Of ik vandaag ook foto's wil maken van de 500e GVAC-trimloop van Wim. Natuurlijk. En die 500e trimloop is dan wel de 500e sinds de invoering van de trimloopkaarten van 10 stempels. M.a.w. zijn 50e kaart is dan vol.
Laat ik ook nog afgelopen vrijdag een nieuwe zoomlens hebben ontvangen. De vorige werkte niet goed meer. Een defecte autofocus. En nog in de garantieperiode teruggestuurd maar omdat het niet te repareren bleek, heb ik een vervangend, nieuw exemplaar ontvangen. Die ga ik dan ook meteen maar weer uitproberen.

Vanwege het fotograferen ben ik meteen maar vroeg op de Kempencampus. Het is natuurlijk leuk om Wim ook bij aankomst te fotograferen. En zo gezegd zo gedaan.
Ook het hele ritueel bij de start, de huldiging, de startboog, het wordt allemaal digitaal vastgelegd. En eenmaal uit de startboog gaat Wim ook meteen van start en dus gaat de rest van het startveld er ook maar achteraan. Na de eerste ronde maak ik nog wat foto's bij het passeren op het fietspad en dan is het mijn beurt om eerst mijn fototoestel af te geven zodat die veilig achter de balie opgeborgen kan worden en ik ondertussen kan beginnen aan mijn rondje GVAC.


Ik start gewoon bij het startpunt zodat ik ook op alle kilometerpunten kan klokken.
Het is wel vreemd om zo "alleen" te lopen, achter het veld aan. Ook "gevaarlijk" want dan ga je automatisch te hard. Op de 1e kilometer klok ik 5:33 wat voor een eerste kilometer voor mij echt nog te snel is. Daar zal automatisch wel verandering in komen verwacht ik. Een paar honderd meter verder passeer ik Jo al, maar dat komt ook omdat hij na de start nog even terug is gelopen naar Bets, die er vandaag ook even bij is.
De 2e kilometer is al 10 seconden langzamer maar in de verte zie ik toch al een groen en een paar gele T-shirts lopen. Die ene, met die rode broek, dat moet Wim zijn. Op het moment dat ik ze echt in het vizier begin te krijgen vergeet ik mijn 3-km-punt te klokken. Het groene T-shirt "pak" ik als eerste. Het is Nel, die vandaag weer voor het eerst in een trimloop mee loopt. Een paar honderd meter verderop passeer ik Wim. En ik zie nog weer mensen voor me lopen. Eerst ga ik Gemma voorbij en vervolgens een loper in het blauw. In de verte lopen Wilma en Josina maar die heb ik pas bij het ingaan van de laatste kilometer te pakken en daartussen in nog een onbekende loper. Dorie staat aan de kant, "of ik iedereen aan het inhalen ben....". het is niet zo ver meer naar de finish maar toch wil ik Jo de L. nog wel verschalken. Even voorbij het 6km-punt gaat dat gebeuren en dan is het even doorstomen naar de finish. Uiteraard is de tijd op mijn tijdbriefje niet de juist tijd. Dat is in dit geval mijn eigen tijd: 35:26 en daar ben ik uiterst content mee. Volgens mij de eerste keer sinds jaren dat ik weer onder de 36 minuten ben geƫindigd. Als ik uitga van 6,35km (i.p.v. 6,3km) dan heb ik mooi de 10,75km/u gehaald.



Geen opmerkingen: