donderdag 11 juni 2015

Training - baantraining GVAC

Het zal wel meevallen, maar toch voelt het alsof ik al heel lang niet meer hier ben geweest.
In ieder geval is Jo er vandaag ook bij maar kan ik Dorie niet vinden "omdat ze last van haar knie heeft...", weet Johan te melden, en dat ze ook niet in St.Oedenrode zal lopen.

Na de gebruikelijke inlooprondjes met Gonnie als haas geeft Toon nog de warming-up oefeningen voordat we verder gaan met de training van Marjolijn. Dat, wat we een paar weken geleden ook al met vervangend trainer Theo hebben gedaan, doen we vandaag weer over.
Op het hoogspring deel liggen 4 rijen met "petjes". In elke rij liggen de petjes op een andere afstand van elkaar. Op de tussenafstand van één voet van Marjolijn, resp. 2, 3 en 4. En dan aan ons de opdracht om onze paslengte aan die afstanden aan te passen. Oké, die heel korte afstand doet me denken aan traplopen terwijl de langste afstand mij toch wel het meeste ligt. Ik heb slim gekozen om vooraan in de rij te staan zodat ik elke keer snel van start kan gaan en niet op de mensen voor me hoef te wachten, want eerlijk gezegd, ik stuif er flink over heen.... ;-)

De kern van vandaag:
2x200 - 2x400 - 1x600 - 2x400 - 2x200, tempo om en om 85% en 90% van de 6MT en de 600m. op 90%. Tussendoor 100m wandelen.
Zonder de aanwezigheid van Dorie kan ik haar tempo niet aanhouden en daarom hou ik het maar op resp. 32 en 30sec per 100m.
Natuurlijk gaat die eerste 200m te snel en dan is die 2e run meteen weer te langzaam. Dan maar gewoon op gevoel verder, hard en harder en dat lukt wel aardig. En dat weer voor een eerste keer. Als toegift nog maar een rondje uitdribbelen, nog samen met de rest de cooling-down en that's it for today.



Geen opmerkingen: