donderdag 25 juni 2015

Training - GVAC baantraining

Het is heet! Wat zal het zijn, een graad of 24?
In de kantine lijkt het niet zo druk als anders. Veel mensen al op vakantie? Daar lijkt het wel op. In ieder geval is Dorie om die reden er vandaag ook niet bij. Daarentegen is Jo wel van de partij.
Theo neemt de honneurs waar: hij doet de mededelingen.

Voor groep 1 is de kern al via de mail verspreid maar voor we daar aan beginnen krijgen we, na de gebruikelijke warming-up rondjes, eerst nog wat andere oefeningen. Om te beginnen zijn er de warming-up oefeningen op de plaats maar daarna gaan we duo-tjes vormen. Dat betekent dat er hard gewerkt gaat worden.
Oefening 1: met zijn tweeën tegenover elkaar en terwijl de een de handen voor zich houdt, raakt de ander met skip-bewegingen die handen aan. En dat een halve minuut lang en ieder 2x.
Oefening 2: Een persoon drukt de handen tegen de schouders van de ander en houdt de persoon tegen terwijl die gedurende een halve minuut skipbewegingen maakt. Ook ieder 2x, maar vanwege de vermoeidheidsfactor wordt de 2e keer slechts, en gelukkig, maar 20 seconden uitgevoerd.
Oefening 3: Op het hoogspringterrein is een parkoers uitgezet met petjes en lage hordes. Of we dat hele parkoers maar liefst 2x 2x willen afleggen. 

Ik ben al behoorlijk moe als we aan de kern beginnen. Die is vandaag:
2x200 - 2x400 - 2x600 - 1x800 met tussen elke runn 100m rustig, waarbij van elke afstand de 1e run in 85% gaat en de 2e in 90%. Bij de 1x800m moet de 1e 400m in 85% en aansluitend de 2e 400m in 90%.
Ik krijg dit keer een maatje aangewezen. Hij is blijkbaar terug van een tijdje uit de running en moet het rustig aan doen en ik schijn de geschikte persoon daarvoor te zijn (?) Maakt mij weinig uit. Ik heb mijn schema al opgesteld en al bij me gestoken. 

Bij het van start gaan heb ik al voor de eerste run van 200m gewaarschuwd. Die gaat doorgaans te snel. Het valt allemaal wel mee en alle runs gaan zo ongeveer wat we moeten doen. We dubbelen wat mensen uit dezelfde groep en na afloop doen we nog een extra rondje voor het uitlopen.
De coolingdown doen we buiten de baan.
Volgende week is Marjolijn er niet en zal Theo de training overnemen.

Het was vermoeiend vandaag... pffff....
Gelukkig dit keer geen last van kriebelhoest door de droge lucht en pollen en zo in de lucht.

Het weer: Erg warm en zonnig. Temperatuur ca. 24ºC en windstil.



Geen opmerkingen: