zondag 14 juni 2015

Trimloop - GVAC trimlopen 6,3km

Ik loop wat achter met mijn berichten dus laat ik gewoon maar weer bij vandaag beginnen....

En, ach ja, het is vandaag weer trimloop bij GVAC. Ik heb niet alleen het gevoel dat ik de laatste tijd weinig aan loopsport heb gedaan, het is ook nog zo. Zo was ik afgelopen donderdag ook weer sinds een paar weken op de baantraining verschenen en tot op de dag van vandaag voelen mijn spieren daar nog de nawee├źn van. Overigens niet alleen mijn beenspieren maar ook die in mijn rug en die van mijn sixpack.
En dan heb ik ook nog sinds gisteren weer eens last van ademnood. Zoals gebruikelijk hijg ik dan als een rund als ik een keer de trap op en af ben geweest om iets uit de slaapkamer of zo te halen. Dat belooft vandaag dus wat. Zeker nu het zo warm is.

Dorie is er in ieder geval niet. Iets van een blessure of zo, heb ik afgelopen donderdagavond van Johan begrepen. En zo sta ik er dan " alleen" voor, vandaag.
Het is niet echt druk. Het overgrote deel van de aanwezigen zijn ook nog GVAC-leden. 
Na de instructie over het parkoers gaan we van start. Rustig aan, uiteraard, en daarom ook helemaal achteraan begonnen. Nog voor ik de baan verlaten heb, toch al een paar lopers voorbij gestreefd maar dan op het fietspad toch voorzichtig aan met mijn tempo. Op het 1km-punt vertelt mijn stopwatch dat ik hier een seconde onder de 6 minuten zit. Voor mij betekent dat gek genoeg toch een te snelle start. Op de tweede kilometer gaan daar weer een paar seconden van af en op nummer 3 ook weer. Toch heb ik niet het gevoel dat ik harder aan het lopen ben. Onvermijdelijk door de schaarse trainingen van de afgelopen tijd begint rond de 4km de conditiegebrek op te steken. De grijze lokken van eeuwige concurrent Peter D., die zo'n 100 meter voor me loopt, geven me echter weer energie. Na het passeren van kilometerpaal #6 ga ik voor de laatste kilometer. En ik zie Peter inkakken. Inhalen, dat zal niet lukken. Daar ben ikzelf al te moe voor en mijn tempo is ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. Toch gaan de laatste 500 meter, vanaf de rotonde met nog maar een meter of 20 achterstand  in. En warempel, op de baan, net voor de finish loop ik hem dan toch voorbij, met 2 seconden verschil. Nou, is die tijd niet zo van belang, wel het "winnen"...... en daar hebben we in de kleedkamer nog wel even over nagelachen.

Het weer:
Zonnig en erg warm en benauwd, ondanks dat er toch wat wind staat. De temperatuur ligt om en nabij de 20 graden maar door de brandende zon ligt die gevoelsmatig misschien wel 5 graden hoger.



Geen opmerkingen: