zondag 28 juni 2015

Trimloop - GVAC Trimlopen 6,3km.

Zo geen zin, vandaag!

Om de een of andere reden was de nacht wat onrustig. Wellicht de drukkende warmte. En de, na de donderdag baantraining opgelopen, spierpijn in de kuiten is na de Vrijbuitertraining van gisteren niet bepaald minder geworden. Tot overmaat behoor ik bij het ontwaken ook nog eens tot de groep mensen die mede door het grillige weer van de afgelopen week (héél fris en dan opeens weer héél warm...) last hebben van hoest, verkoudheid, pijn hier, pijn daar.... Voor mij is dat dus keelpijn. En daar hoort uiteraard ook last van mijn oren bij.
En toch, ik sleep me zo tegen tienen toch maar mijn bed uit en na het badkamer ritueel linea recta richting Kempen Campus. En nee, ik heb niets gegeten en gedronken maar wel een flesje sportdrank mee. Ondanks dat de parkeerplaats barstens vol staat (turn/gym vereniging Voorwaarts heeft vandaag wedstrijden) ben ik nog ruimschoots op tijd voor de inschrijving. En zelfs nog voor een rondje inlopen. Twee zelfs nog, maar daar heb ik dan weer geen zin meer in. Het is ook al aardig warm, namelijk. Volgens de weer-app op de S4 is dat 22ºC en gevoelstemperatuur een graadje lager. Nu ligt die gevoelstemperatuur volgens mij echt wel hoger en is de aangegeven gevoelstemperatuur in de schaduw. Hier op de baan onder die koperen ploert voelt dat zelfs brandend aan.

Maar goed, na de instructies over het parkoers worden we weggestuurd.
Eeuwige rivaal, Peter, heeft me al uitgedaagd voor een 2-tal rondjes. Hij doet maar. Voor mij is 1 ronde ver genoeg, vandaag.
Ik wil het rustig aan doen. De spierpijn in de kuiten zit er niet voor niets. En de rechterknie is ook wat gevoelig bij het neerkomen. Ik stiefel op mijn gemak achter Peter aan maar de eerste kilometer in 5:46 is gewoon een veel te snelle start. Oef, rustiger aan doen dan maar, echter een kilometer verder is de tijd nog sneller. En langzaam loop ik op Peter in en op 3km zit er nog maar een metertje tussen. Maar dat laat hij niet gebeuren en schakelt op. Ikke niet. Ik hou me toch maar aan mijn eigen schema.
Langzaam zie ik hem bij me weglopen terwijl mijn kilometertijden ook steeds korter worden.
Op de baan zie ik Peter doorkomen voor zijn 2e ronde terwijl ik op 35:41 afklok. Ik dacht zowaar dat dit weleens mijn snelste zijn over 1 ronde zou kunnen zijn sinds mijn terugkeer na mijn burnout van 2013, maar dat is toch niet het geval. In ieder geval liep ik op 10 mei een inhaalrace, tijdens de 500e trimloop van Wim al in 35:25!

Tijdens het uitzweten in de kleedkamer zit Peter er ook al. 10km gedaan? "Nee, 2 rondjes, 1x een grote en 1 rondje op de baan =  2 rondes...". Tja als ik dat geweten had, dan was ik natuurlijk gewoon keihard over hem heen gegaan. Dat vraagt om revanche.....

Het weer: zonnig en broeiend warm. Temperatuur 22ºC, gevoelstemperatuur 21ºC maar dat zal ongetwijfeld in de schaduw bedoeld zijn. In de brandende zon zal dat wel over de 25ºC geweest zijn.



Geen opmerkingen: