zaterdag 8 augustus 2015

De Vrijbuiters - training

Vorige week was ik er weer niet, maar dat kwam omdat ik die nacht aan het werk was. De afbraak van het tijdelijke perron spoor 34 in Eindhoven.

Voordat we starten komt Jan nog even naar me toe. Of ik weet hoe hij zijn Belgisch toetsenbord op zijn smartphone kan wijzigen. Gelukkig heeft hij de kleine versie van de Samsung S4 die ik heb en wordt het zoeken naar de instellingen iets gemakkelijker. Maar op het moment dat ik de verschillende talen op het scherm heb raakt Jan per ongeluk het scherm aan met gevolg dat de taal meteen wijzigt in... God weet wat. Is het Pools of Tsjechisch. Of misschien wel Roemeens of Hongaars. In ieder geval geen touw aan vast te knopen. Gelukkig heb ik mijn eigen S4 bij me en daarmee simuleer ik de mini-variant. Ik loop op mijn S4 de menu's langs en tegelijkertijd doe ik dat op de mini-variant in de abracadabra -taal en ja hoor, het lukt weer om de Nederlandse taal te krijgen. Alleen het toetsenbord, wat overigens niet Belgisch is maar zo iets als Maygar, is nog het zelfde. Helaas is er maar keuze uit het huidige en die van de UK en Jan heeft geen internet en dus kan het VS-internationale toetsenbord niet gedownload worden. Maar daar is nu toch al geen tijd voor want de Vrijbuiters zijn alvast maar vertrokken, zonder trainer, omdat het zo lang duurt... En ik er dus achter aan.

Na onze eerste stop steken we dit keer de weg over het bos in, richting "het gat". Onderweg nog wat oefeningen voordat we "het gat" zo'n 3x bedwingen. Maar daarna is het toch echt de hoogste tijd om de grote weg op te zoeken. Waarom? Omdat we voortduren belaagd worden door vervelende vliegen en horzels. Toch de eerste keer dat we daar last van hebben. En dan te bedenken dat ik 's zomers de Vrijbuitertrainingen oversla, juist vanwege dit ongedierte.
Eenmaal op de weg gaat het al wat beter. We doen wel wat oefeningen als Vrijbuiter Hans in zijn Joop Zoetemelk gele trui er aan komt. We praten even bij, hij is ziek geweest maar we moeten door met onze trainingen. En we doen vandaag ook veel loopstukken. Het langste stuk wordt over het zandpad, langs de paarden richting de asfaltweg. Van daaruit lopen we richting De Locht en terug naar onze kantine. We zijn nog wat vroeg dus even door tot aan het fietspad en dan opnieuw weer terug naar onze kantine voor de laatste rekoefeningen.

Tijdens de thee zet ik alsnog de smartphone van Jan op het UK toetsenbord. Die komt in ieder geval overeen met een QWERTY toetsenbord wat we gewend zijn. Of het werkelijk doet wat Jan verlangt hoor ik volgende week wel. Tijd om naar huis te gaan.


Het weer:
Droog en benauwd met slechts een klein beetje wind. Temperatuur ca. 25ºC





Geen opmerkingen: