dinsdag 11 augustus 2015

GVAC training - wegtraining

Voor de eerste keer dit jaar meld ik me eens op de wegtraining van GVAC. "Waarom ik op dinsdag ga trainen?', vraagt vrouwlief nog, maar eigenlijk heb ik niet eens zin om te gaan. Weer niet. Net als al die andere dinsdagen van dit jaar. Maar mijn conditie is echt hard dalende en aangezien ik aan alleen trainen een broertje door heb, is het zeker niet onverstandig de dinsdagse draad weer eens op te pikken.
En het is niet eens druk. Na een nagenoeg verlaten parkeerplaats ook nog een matig bezette kantine waar Lau na een korte impressie te hebben gegeven van de grote acte de présence op het afscheid van Anke in Heeze, waar we zeker met 40 GVAC-leden sterk aanwezig waren, de groepenindeling bekend maakt, sluit ik me bij de groep van 6km. aan.
We worden vandaag begeleid door Marjolijn en Hanneke.

Na de 2 rondjes inlopen kies ik samen met, oud-Vrijbuiter, Hannie voor de groep van 6. We doen een uitgebreide warming-up, alsof het nog niet warm genoeg is. 25ºC volgens de WeerNu-app en een graadje of 2 lagere gevoelstemperatuur. Nog steeds best warm voor dit tijdstip. Als laatste groep verlaten we de baan. Het rondje van 6km wordt vandaag gewoon het rondje GVAC. Omdat we direct richting Knegsel gaan is dat wat korter maar daar breien we aan het eind wel wat aan vast.

Het tempo is lekker, niet zo hoog. Maar we mogen vooruit als we willen, maar bij elke oversteek, omdraaien en terugkeren naar de laatste van de groep. Dat blijkt dit keer onze ouwe getrouwe Wim te zijn. Jaja, zijn jaren beginnen ook te tellen.
Alleen op de terugweg ga ik even mee met de voorsten. Ik moet zeggen, een pittig tempo, en dat tot buiten het Oeienbosch. En dan uiteraard weer terug naar de laatste van de groep.
We vervolgen het GVAC parkoers tot aan de deur van de kantine. Nee nee, de baan is nu verboden gebied voor de recreanten en alleen maar voor de wedstrijdatleten.

Ik ben blij dat ik tijdens de cooling-down met mijn rug wat wind kan opvangen, want dat is nu de enige echte koeling die we vangen. En de temperatuur is slechts 1 graadje gezakt. Erg genoeg is er voor de donderdag tropisch weer voorspeld. Daarom is nu nog niet duidelijk hoe de baantraining er de donderdagavond uit zal komen zien.

Uiteindelijk heb ik er in totaal 37:42 over gedaan. De afstand van begin tot einde bedraagt "slechts" 5,45km, aldus de GPSsen, maar we hebben enkele keren omgedraaid en teruggelopen en de 6km grens daarmee zeker overschreden. Het is goed zo, gemiddeld zo tegen de 10km/u. Mooi geweest voor een training.

Het weer:
Erg benauwd. Gelukkig is de zon weg en waait het zachtjes, windkracht 2. Temperatuur 25,7º, gevoelstemperatuur 23ºC


Geen opmerkingen: