dinsdag 18 augustus 2015

GVAC - wegtraining

Veel te lange dag, langer dan gepland.
Druk, een hoop stress.
Laat thuis.
Genoeg ingrediënten om de training van vanavond maar weer over te slaan....
Niet dus. Gewoon gaan! Alleen dan kom ik weer een beetje terug in mijn ritme.
En dus, na een bord aardappels met spinazie en verse worst, spoed ik me richting Kempen Campus.

Het is te merken dat de vakanties ten einde lopen. De kantine is alweer een stuk voller dan vorige week. Lau maakt de groepsindelingen bekend. Voor de 6km zal in ieder geval Anna een deel van de leiding op haar nemen en Philip (?), als ik het goed verstaan heb, zal haar ondersteunen.
Tja, de baan mag niet betreden worden, heeft Lau nog uitdrukkelijk gezegd, maar dat had Luc via Facebook ook al voor gewaarschuwd en daarom gaan de inlooprondes op de wandelpaden buiten de baan. En dan zijn rondjes best wel lang, vooral als het tempo al redelijk hoog is. En wat is hoog>nou, in ieder geval tegen de 10 per uur.
De groepen 1 en 2 lopen apart warm. En waar doen die dat? Op de baan..... Daar wordt dan behoorlijk over gefoeterd. Waarom denk je dat iedereen helemaal buiten de banen loopt...?
Dus ook die groep moet van de baan af, natuurlijk.
Na de warming-up oefeningen onder leiding van Anna, wordt de groep in 2 delen gesplitst. Eén groep voor 9,5km/u en een andere groep met 8-9 km/u. Ik sluit me bij de "snelle" groep, met Anna, aan.

We gaan weer de trimloopronde van GVAC doen, maar dan gestart vanaf ongeveer de deur van de kantine. Oké, het is dan geen 6,3km (we gaan overigens voor 6) maar dat maken we aan het einde wel weer goed.
Maar het aanvangstempo is redelijk hoog. Ik hoor de GPS-bezitters al zeggen: "ik heb het 10 per uur.", volgens mij is het 9,7..." Anna maant de voorste aan hun tempo wat te matigen. Ik loop een beetje achterin. Zo kan ik goed in de slipstream hangen.
Richting afslag naar links richting bos gaat Anna even vooruit de voorste wat "instructies" geven en keert dan terug. Dat zal ongetwijfeld iets met versnellingen te maken hebben, en gezien het gat wat er langzaam voor ons ontstaat, zal dat ook wel zo zijn.
"Moet jij niet mee, Jim...", hoor ik Anna nog vragen.
"Waarmee dan?"
"Zij gaan versnellen..."
En dus zet ik de pas er ook maar in. Eerst gaat het nog wel maar als ik me toch maar weer bij die snelle dame vooraan nestel gaat het weer in een pittig tempo door tot aan de Moormanlaan en vandaar draaien we weer om naar de laatsten. Dat zelfde gaat ook weer opnieuw maar dan op de Moormanlaan richting uitgang van het bos. Laat ik de laatste 100 meter toch maar even wat extra turbo in gooien en dan weer terug naar de achtersten. Het is even genoeg geweest. Het laatste stuk van de trimloopronde wil ik gebruiken voor herstel.
Op het fietspad achter de Kempen Campus aangekomen blijken we niet aan de "vereiste" 6km te komen. De GPSsers kunnen dat weten. En dus slaan we nog vlug rechtsaf het eerste de beste sintel/wandelpad in. We lopen om het honkbalveld heen en ook nog om de atletiekbaan. Als de GPS van Anna 6km aangeeft geeft ze het stop teken. Ik haal mijn smartphone te voorschijn om meteen ook mijn Edmondo-app te stoppen. 6,48km geeft deze aan, maar dat kom ook omdat ik 3x heb omgedraaid na een versnelling. Bij een eindtijd van 38:30 is het gemiddeld toch een dikke 10 per uur geweest. Nee, ik mag niet klagen. Ook al ben ik best wel wat moe...

Meteen na de cooling down vertrokken en om half 9 weer thuis.... Lekker vroeg.




Geen opmerkingen: