zondag 23 augustus 2015

Trimloop - GVAC trimlopen op alternatieve route.

Na de vermoeiende trail van gisteren is het vandaag de trimloop van GVAC. Dat wordt dus uitlopen na gisteren.
Omdat er nu wél aan de baan gewerkt wordt, en dat ook nog op zondag (!) mag er niet op de baan gelopen worden. Mocht trouwens sowieso al niet, maar dat even terzijde. Normaliter starten we dan op het fietspad voor de kantine en lopen dan het normale rondje GVAC om daarna in tegengestelde richting terug te keren. Maar vandaag niet. De alternatieve ronde is nog verder ge-alternatieveerd, zo gezegd. Het zit hem voornamelijk in de de weg terug. Die gaat nu niet meer tot aan de klok en dan weer omkeren voor eventueel nog een rondje maar we slaan direct voorbij All-in rechtsaf het sintelpad in naast de atletiekbaan en volgen dit sintelpad buiten om de atletiekbaan tot aan het fietspad en vandaar af tot aan de klok. En dat is 1 ronde.
Hoelang is dan de ronde GVAC nu? Om dat te weten heb ik de Endomondo app op mijn telefoon maar aangezet. Helaas heb ik die na afloop vergeten uit te zetten en dat pas gedaan na een rondje uitlopen. En dan wijst de app een totaal afstand aan van 6,95km.
Aha, dan weet ik het wel. Met een beetje wiskundig formulewerk kom ik uit op een lengte van de sintelbaanronde van 500 meter, Dus 100m meer dan de reguliere ronde. En die bedraagt 6,35km. Plus die extra 100m maakt deze ronde dus 6,45km. Ter controle: tel daar die 500m uitlopen bij op en dan kom je op een totale afstand van 6,95km. Tadaa!


Maar eerst de loop zelf. Het starten op deze alternatieve ronde heeft het nadeel dat het eerste kilometerpunt niet 1km is maar een onbekend aantal meters. Daarom klok ik wel vanaf kilometer 1 de tussenliggende kilometers zodat ik toch weet wat op welk tempo ik loop.
Na een paar honderd meter sluit ik achter Frank aan en hou zijn tempo aan. De eerste tussenliggende kilometer tussen punt 1 en 2 gaat in 5:44 en dat is voor uitlopen echt wel te hard. Maar ik besluit Frank gewoon te blijven volgen zolang dat gaat. Ik zal mezelf ongetwijfeld wel tegen komen. Tegen de afslag naar de Moormanlaan aan lijkt Frank wat in te houden en ga ik hem toch maar voorbij. Voor me loopt een eindje verderop Rinus. Niet dat ik er naar toe wil maar heel langzaam kom ik uiteindelijk langszij en zelfs voorbij. Maar Rinus loopt niet erg tempovast. Ondanks dat hij voor meer dan 1 ronde gaat versnelt hij bij het uitgaan van het Oeienbosch en gaat hij mij weer voorbij. Ik doe geen moeite om hem bij te houden, maar op het fietspad naar de finish lopen we weer zij aan zij. Alleen gaat hij een sintelbaan te vroeg rechtsaf en dat scheelt toch wel in meters want eenmaal op de baan buiten de atletiekbaan staat er alweer een gat tussen ons. En weer op het fietspad richting klok ga ik hem opnieuw voorbij. Nee geen eindsprint, dat was iets van vroeger.
Ik klok 36:52 en dat op 6,45km wat neerkomt op een gemiddelde snelheid van 10,5km/u.

Gelukkig waait het nu een stuk meer dan gisteren. Ik maak er dankbaar gebruik van om eerst flink af te koelen voordat ik de kleedkamer in duik. Achteraf blijkt het toch niet zo heel veel uitgehaald te hebben. Oké, je mag dit niet echt uitlopen noemen maar ik ben toch tevreden en ook niet bepaald overdreven moe. Alleen dorstig, maar dat mag wel met dit weer.

Het weer: Erg zonnig en warm met een stevige wind, kracht 4. Temperatuur 25ºC





Geen opmerkingen: