zaterdag 5 september 2015

De Vrijbuiters training

Het komt me eigenlijk erg ongelegen, de training van vandaag.
Vandaag verwacht ik bezoek. Mijn 2 broers en mijn zus met partners. Ik heb ze uitgenodigd voor een etentje bij mij thuis. Samen met vrouwlief bakken en braden we er een heel feestmaal voor. En we eten het buiten, onder de veranda. En om het wat aangenamer te maken heb ik wat afschermdoek besteld om de veranda wat winddicht te maken. En dat is ook nodig ook, nu de temperatuur pakweg 5º onder normaal ligt. Alleen is dat afschermdoek gisteren pas gearriveerd. En die moet ik dus nog gaan aanbrengen. En nog koken. Nee, die training komt niet echt gelegen op dit moment.
Maar ja, ik ben al weer enkele keren niet geweest door omstandigheden (Coalminerstrail, Veldhoven 10 Miles) en dus zal ik toch maar gaan omdat ik het volgende weekeinde er ook weer niet bij ben vanwege Meerhoven24.
En eigenlijk verwacht ik niet dat het druk zal zijn. Sterker nog, ik denk dat er helemaal niemand komt behalve ik.... Dorie helpt mee met de drankpost van de marathontraining. Germaine is op vakantie. Rien & Riet zijn op vakantie. Herman is op vakantie. Hans komt maar eens in de 2 maanden en die is pas nog geweest. Misschien Carla ?

En dan kom ik in het bos en wie staan er klaar voor de training?
Germaine, terug van vakantie,  Rien & Riet, die helemaal niet op vakantie zijn, Herman blijkbaar ook en dan is Carla er ook nog. Alleen Hans houdt zich aan zijn schema en Dorie is er niet.....
En dus geef ik vandaag toch weer een rondje training. Wel doe ik het zelf wat rustiger aan want om de een of andere reden kom ik maar niet van mijn rugpijn af. En ook Germaine moet weer helemaal uit de vakantie-modus getrokken worden.
Al met al wordt het toch nog en lekkere training. En meteen na afloop nok ik hem. Ik moet vlug naar huis want er staat nog zat werk te wachten. En volgende week? Dan zijn Riet & Rien écht op vakantie en ik bezig aan de 24-uurs estafette.

Het weer:
Droog maar frisjes. Het waait lichtjes maar de temperatuur is maar een magere 15º en de gevoelstemperatuur 1 à 2 graden daaronder. Desondanks heb ik toch nog geen jasje aangedaan en zijn we door de training toch voldoende opgewarmd.



Geen opmerkingen: