donderdag 3 september 2015

Training - GVAC baantraining

Tjonge, wat ben ik moe bij thuiskomst van het werk. Misschien toch de inspanningen van 2 avonden hardlopen, tenminste, zo voelt het. Of ik niet ga trainen? Jawel hoor, zit gewoon in de planning. Ik wil het ritme blijven houden. Maar eenmaal op de bank hou ik nog maar met moeite mijn ogen open. Als vrouwlief met kleinzoon Ryan vertrekt, hoop ik niet dat ik echt in slaap val. Nou, dat is ijdel hoop. Het is dat mijn smartphone alarm slaat dat ik weer tot bewustzijn kom. In rap tempo mijn running outfit aan en dan ben ik ook nog eens net iets eerder dan Dorie en Johan op de Kempen Campus.

Naast 2 nieuwelingen wordt ook Herman door Marjolein weer welkom geheten.
De training voor vandaag zal na de warming-up gericht zijn op de armzwaai en stabiliteit. Tijdens die oefeningen moet ik toch even terug de kleedkamer in om een flesje water te halen. Moet wel om een opstekende kriebelhoest, heel toepasselijk, de kop in te drukken.

De kern is vandaag 3x 200-300-400in resp. 95%, 90% en 85% van de 6MT met tussen de runs 100m rustig/wandelen. Maar het heeft nogal wat voeten in aarde eer we kunnen starten. Het is zo druk p de baan dat we al voorrang verlenend aan degenen die al aan het lopen zijn en tevens alle banen bezetten,dat het zeker enkele minuten duurt eer we ons toch maar tussen de andere lopers wringen. Die paar extra minuten maakt Dorie nog mooi gebruik van om Johan om uitleg van haar GPS-machine te vragen. En als die het ook nog schijnt te doen kunnen we gaan.
Die eerste 200 meters gaan altijd wel wat vlotter maar er zijn er toch wel een aantal die als Dafne Schippers te keer gaan. Nou, dat is beslist geen 95%. Wij weten wel beter, dat duurt niet lang. En al bij de 2e run zijn we op 2 man na al iedereen gepasseerd.
Ons uitgangspunt is resp. 30, 32 en 34 sec/100m maar we zien wel onderweg waar we op uit komen. Sneller dus, wat we wel al enigszins verwachtten. Maar ja, het zijn maar korte stukjes dus dat valt dan ook reuze mee. Nee, we zijn na afloop niet echt moe.

Het weer:
Het voelt behoorlijk fris aan en menigeen draagt al een windjack tot aan de start van de kern. Ook Dorie. Ik probeer maar alvast aan de temperatuur te wennen door alleen wat kippenvel aan te trekken. De temperatuur ligt rond de 15ÂșC, gevoelstemperatuur een graadje lager, ondanks dat het windstil is. In ieder geval is het wel droog gebleven.

Resultaten:
Nu heb ik de werkelijke afstanden niet doorgekregen en omdat we toch vaak in baan 3 gelopen hebben, kunnen de snelheden nog best wel eens wat hoger uitkomen.







Geen opmerkingen: