dinsdag 1 september 2015

Training - GVAC wegtraining, 8km

Zoals ik met André al min of meer had afgesproken, vanaf september gaan we voor de 8km op de dinsdag. Ik heb het mezelf wel moeilijk gemaakt door me van tevoren helemaal vol te laaien met macaroni maar dan doen we het gewoon maar rustig aan.
Na een rondje best wel snel inlopen worden de groepen samengesteld. Onze groep van 8km wordt na de warming-up in drieën gesplitst op basis van snelheid, t.w. 10+, 9,5 en 9km. Anna van D, is al snel met de 10+ vertrokken en wij volgen onder leiding van Philip.

Het tempo mag er wel zijn, al zeg ik het zelf. Of zou het aan mijn volle maag liggen?
En toch bij de 1e versnelling ga ik al mee. Niet al te hard maar wel voor de groep uit. Die 2e versnelling ook maar weer maar daarna is het toch een beetje op. In ieder geval niet meer met de voorsten mee.
Terug op de baan stopt de tijd op 50:29. Volgens de Endomondo-app na 8,15km. Dat komt neer op een gemiddelde snelheid van 9,69km/u.
Nou, was dat alles? Na zo'n inspanning amper iets meer dan 9,5km/u? Nou ja, dit is dan ook de groep van 9,5km/u maar ik ben na afloop toch wel behoorlijk moe. André ook. Zou het bij mij dan toch door het eten komen? En dan heb ik morgen dezelfde afstand op de Hypotheker Beekloop te goed.

Het weer: Droog maar frisjes, weinig wind. Temperatuur onbekend.



Geen opmerkingen: