dinsdag 8 september 2015

Training - GVAC wegtraining

Ik begin het ritme aardig onder de knie te krijgen. Volgens mij wordt dit al de 5e keer op rij dat ik aan de wegtraining ga meedoen. En vandaag staat ook nog eens de weg naar de Kempen Campus op de fiets op de planning. Komt min of meer ook omdat Harry W. vorige keer ons er al op attent maakte dat het de komende 3 weken ouderavond is op dinsdag en op donderdag. En dat betekent veel auto verkeer op de parkeerplaats. En dat betekent ook dat we weer te maken krijgen met mensen die überhaupt geen auto's kunnen parkeren. Met 100 parkeerplaatsen kun je met dat volk nog geen 80 auto's kwijt. Verstandig is dan ook om met de fiets te komen. Of heel vroeg. De fiets it is....
Overigens toevallig ook min of meer verplicht doordat de Scénic geheel onverwachts bij de garage staat. Rechter voorruit bestuurderszijde kapot. Tijdens maaiwerkzaamheden is een steentje dwars door de ruit gevlogen.

En dus pedaleer ik om 5 voor half 7 richting GVAC. Bijna 20 minuutjes doe ik er over en daarna nog 15 minuten om weer af te koelen. Precies op tijd weer klaar voor de warming-up...
Natuurlijk weer de 8 vandaag in het tempo 9,5km/u.
Voor het eerst kom ik onze schuin tegenover buurman tegen. En dat ondanks dat hij al 2 jaar lid is. Hij gaat ook mee in de groep van 8km, tempo 9,5.
De groep is groot en er wordt verdeeld in 10+, 9.5, 9 en waarschijnlijk nog een 8.8km/u
De groep van 9,5km/u gaat onder leiding van Anita en Philip.

We houden de groep van 10+ lang in het vizier. De eerste versnelling is vanaf de Knegselseweg een zandpad naar links. Er volgen er nog 2 en vooral de laatste op de Moormanlaan richting Veldhoven gaat in hoog tempo. Het is wel een leuk parkoers vandaag. Zo doen we ook een stukje trail-achtig door de bossen. Bij de deur van de kantine zet ik mijn klokje stil: 52:23. De Endomondo-app op de smartphone heeft 8,81km geregistreerd en dat is inclusief de stukken die ik na de versnellingen weer terug gelopen heb naar de laatste loper. Daarmee komt het gemiddelde uiteindelijk uit op 10,09km/u.
Dik tevreden. Maar ik voel het wel in mijn bovenbeenspieren.
Na een lange cooling down weer op de fiets naar huis. Kwart over 9 thuis.


Het weer is lekker, ondanks dat het er wat dreigend uitziet. De temperatuur is 15ºC en ondanks dat de gevoelstemperatuur iets meer dan een graad lager ligt voelt het toch aangenaam aan.Wellicht omdat het nauwelijks waait en het ook lekker droog is.





Geen opmerkingen: