donderdag 15 oktober 2015

Training - GVAC baantraining

Al zowat de hele dag valt het al met bakken uit de hemel. En vandaag had ik al besloten om deels thuis te werken en deels vrij te nemen. Nou is dat vrij wel opgegaan aan noodzakelijke dingen en dan blijft er met die regen niet zo heel veel meer over dan alvast te bedenken hoe het vanavond zal zijn op de baantraining, zo met die regen, die kou. Ik verwacht dat het ook wel niet zo druk zal zijn als anders nu het marathon-evenement achter de rug is.
Bijna gebruikelijk op donderdag krijg om een uur of 5 een zware dip. Even de ogen dicht voor een powernap maar dat worden er al gauw 3 want om 6 uur word ik wakker geschud voor het pre-training avondeten. Tja, ik moet altijd eten, ook voor de training.

Terwijl ik me in mijn loopkledij kleed check ik nog wel even de weer-app: 6ºC en gevoelstemperatuur 4ºC maar veel erger... regen... Maar er wordt altijd gezegd: na de marathon van Eindhoven mag de lange broek aan en dan ook maar meteen de long-sleeve en tegen de regen, vandaag het knalgele Declathon windjack.
Voor vertrek nog even Whats-app checken. Je weet maar nooit, misschien heeft Dorie wel afgemeld, maar nee, geen bericht is goed bericht.
Mis! Na wat laat in de kantine aangekomen door weer zo'n volle parkeerplaats, laat Johan weten dat Dorie toch maar niet komt. Niet nat worden of iets anders te doen of zo maar zaterdag gaat ze wel naar de Vrijbuiter. Alleen zal ik er dan niet bij zijn. Dorie is ook niet de enige die niet komt opdagen. Zoals ik al verwachtte is het een heel stuk rustiger nu de halve en hele marathon achter de rug zijn en misschien ook nu we zon K** weer hebben...

Het programma voor vandaag is rustig. Afgestemd op rustperiode na het marathon evenement van afgelopen weekeinde. Dus geen loopscholing maar alleen een warming-up rondje op de baan en wat warming-up oefeningen op het hoogspringdeel en vervolgens een rustige kern.
Nu gaat het warmlooprondje wel lekker maar onderweg zien we al dat "onze" warming-up plek al door Evert bezet is. Oeioei... Betekent voor ons dat we onze warming up dan toch maar bewegend doen.

De kern start we vandaag dan ook op het 200m-punt. De kern voor vandaag is 200-2x400-600-2x400-200 en dat allemaal op 80% van de 6MT oftewel je moet nog kunnen praten.
Ik weet nog niet welk tempo ik zal doen. 80% zou resp. 1:09 (200m) - 2:18 (400m) en 3:28 (600m) betekenen. Maar ik heb geen wedstrijd gedaan dus zou dat voor mij niet per se hoeven. Ik start gewoon in een rustig tempo en zie wel. Voorkeur gaat wel uit naar 30sec/100m.
De 1e run van 200m gaat in 1:07. Dat zou wel het tempo moeten zijn maar dat ik veel te langzaam voor een training. Daarom gaat de 2e run in lekker tempo op gevoel en met 1:59 zit toch boven op de gewenste 30sec/100m en daarmee is de beslissing gemaakt. Ik ga verder voor dit tempo. En dat gaat lekker Weliswaar is niet zo dat ik nog een ontspannen conversatie zou kunnen maken maar ik ben vandaag toch alleen en zo werk ik mijn programma af terwijl het tempo stiekem toch langzaam omhoog gaat. Ruim op tijd heb ik de kern volbracht zodat ik nog even een extra rondje kan uitlopen voor dat de werkelijke cooling-down begint.

Weer: Regen maar bij aanvang van de training droog, temperatuur ca. 6ºC, gevoelstemperatuur 4ºC  met een matige wind, achteraan op de baan wind-tegen.





Geen opmerkingen: