donderdag 22 oktober 2015

Training - GVAC baantraining

Het is weer niet zo druk in de kantine. Herman zit al wel gespannen te wachten maar van Dorie nog geen spoor. Die komt net voor de mededelingen nog binnen kakken. Nee, ik ben toch niet de enige die nét niet te laat kan komen.

Groep 1 is nog steeds in grote getale aanwezig. Het programma is na de marathon van Eindhoven nog steeds "rustig". Is maar goed ook want ook dit keer voel ik enig effect van de griepspuit die ik gisteren heb gekregen. Niet veel, niet ziek, maar wel een warm hoofd, of beter gezegd, het voelt alsof er een warmte rond mijn hoofd hangt. Gelukkig weet ik dus waar het aan ligt en kan ik toch gewoon met de training mee doen.

Het is erg aangenaam buiten. Het waait niet, of in ieder geval niet merkbaar, en de temperatuur is lekker. Misschien voelt het wel zo "warm" omdat we al op de herfst gekleed zijn, met lange broek en met jasjes aan. 
Na de inlooprondjes volgen nog wat warming-up oefeningen. Ook dit keer niet stilstaan maar lopend over de baan in treintjes, dit keer zelfs meer dan 2. Net als vorige week ligt het initiatief van de warming-up bewegingen bij ons zelf. De "machinist" van elk treintje van 5 à 6 personen bepaalt nl. hoe we lopen, hoe hard we gaan, of we slingeren en welke bewegingen we tegelijk doen. Al armzwaaiend, knieheffend, hakken-billend enz. weten we ons wel zodanig te vermoeien dat we blij zijn dat we aan de kern mogen beginnen.

Die bestaat vandaag uit 100-200-300-400-500-600-700m op 80% met tussendoor 100m wandelen of rustig dribbelen. Als de jasjes uit zijn, behalve die van mij, gaan we van start. Ik ga achter het tempo van Dorie aan. We zien wel wat het gaat worden maar in principe zou het met 30sec/100m wel moeten lukken. Na de 1e run heb ik al spijt dat ik mijn jasje ook niet heb weggelegd en daarom bind ik hem maar om mijn middel. Geen tijd om hem tussendoor onder het afdakje te leggen. De runs gaan mooi op tempo maar op de 500m heeft Dorie al moeite het tempo vast te houden. De 600 en 700m moet ik maar in eigen tempo afwerken. Daarna doen we samen er toch nog even een 800m achteraan als toegift, maar dan wel in een lager tempo.
De cooling down kan nog gemakkelijk buiten gedaan worden bij deze temperatuur en dan hebben we het weer gehad voor deze week. Marjolijn heeft het ook rustig gehad en kan met een (uit)gerust hart aan haar marathon in Dublin beginnen, aanstaande maandag.

Het weer:
Ondanks dat het "maar" 11ºC is, voelt dat totaal niet zo. Het voelt zelfs korte broeken-achtig. Er is zelfs al voor volgende week een temperatuur van 19ºC voorspeld. Zou dat in de lucht hangen?



Geen opmerkingen: