zaterdag 24 oktober 2015

Vrijbuiters training

Een duw tegen mijn schouders, een blik op de wekkerradio: "Shit! Al half 11... Wat laat. Dat haal ik nooit meer naar de Vrijbuiters". Tja, na het concert van "Zappa plays Zappa" gisteren in Utrecht en het napraten, heb ik het nog 3 uur zien worden. Dat wil er 's morgens dan wel in hakken. Maar na de discussie met vrouwlief is het wel duidelijk: De Vrijbuiters wachten op de trainer en daarom moet ik toch maar gaan... En dus in rap tempo de grote ochtendboodschap doen, de sportkleren inschieten en om 10:47 het gas op het pedaal van de Scénic. Ja ja, ik rij voorzichtig en niet te hard. Tenminste niet zó veel te hard.
En dan kom ik vervolgens op de Onze Lieve Vrouwedijk, de vaste route richting Vrijbuiterbos, blijkt die op het einde te zijn afgesloten. Dan had dat bord aan het begin van de straat niet helemaal op de stoep en aan de kant geschoven hoeven zijn. Omgedraaid en weer terug en dan richting Burg. Van Hooflaan weet ik dat ik van tevoren naar rechts moet, de wijk in, en eenmaal daaruit gekomen zie ik toch auto's van de kant van het MMC komen. "Oh, toch al open", denk ik hardop terwijl ik naar links stuur. Mis! die auto's kwamen gewoon van de supermarkt af. En weer is het omdraaien op een stuk afgesloten weg. En dan maar door de straatjes van D'Ekker richting de Kempenbaan. Maar ik ben niet de enige. Wel de enige die haast heeft. Ondanks het "gas erop", lukt me daarom niet om eerder dan die 7 minuten over 11 op mijn parkeerplek naast de kantine in het bos "De Sprankel" te arriveren.

Natuurlijk is iedereen al weg en dus begin ik aan mijn inhaal race. Oef! dat valt niet mee, tegelijk inlopen en verloren tijd inhalen. Toch zie ik in de verte al wat kleurige jassen van de Wandelafdeling van de Vrijbuiters. Als mijn onderdanen zonder mijn leiding toch dezelfde route volgen,  zouden ze best wel eens bij basiskamp 2 kunnen zijn. En inderdaad. Eenmaal voorbij het boskapelletje staan ze heen en weer te zwaaien, Rien, Riet, Dorie, Germaine en Herman. Na het nodige commentaar van Herman en het bericht dat het eerste stuk, o.l.v. Rien voor Germaine toch wel wat te snel ging, neem ik het stokje weer over en begeven we ons naar het sprintvak. Vandaag weer eens heen en weer en links en rechts de grond aantikken.
Verder lopen we een aantal keren hard, incl. paaltje-paaltje. Daarna duiken we op, verzoek van Herman, toch weer het bos in, maar dan op de vlakke paden. Nou ja, vlak. Het eerste stuk is bezaaid met grote plassen en modder maar daarna hebben we toch die vlakke paden. 

Blijkbaar hebben we toch aardig wat tijd verloren met het wandelen tussendoor want we zitten al op kwart voor 12 en dus gaan we al rekkend en strekken, inclusief de bankzaken, dribbelend terug richting kantine. Na nog wat rekken en heupdraaien is het weer mooi geweest voor vandaag.

En thuis maar eens kijken hoe de foto's met de smartphone zijn geworden, want het bos is na een weekje training overslaan, toch wel heel anders gekleurd. Jammer dat ik mijn echte fotocamera niet bij had want bepaald scherp zijn de foto's niet geworden en een groot deel belandt al meteen in de digitale vuilnisbak. Maar wat nog enigszins door de beugel kan staat hieronder.

Het weer: Lekker zacht, droog, windstil en een temperatuur van ca. 11ºC


Hier nemen we even de tijd voor onze bankzaken
 Riet snelt vooruit om de boel alvast te verkennen.....
  ..... gevolgd door Germaine en 2 wazige figuren.
 



Geen opmerkingen: