vrijdag 6 november 2015

De Korziaan: de bezorger.

Een hele poos geleden heb ik me als vrijwilliger aangemeld om ons clubblad De Koriziaan in mijn buurt te bezorgen. Ten minste voor diegene die aangegeven hebben dat ze hem liever in de brievenbus zien verschijnen dan dat ze hem zelf ophalen. Dat gaat op vrijwillige basis en gebeurt dan ook wanneer ik er tijd voor heb en het heb ingepland. En dat betekent dan ook weer dat ik me weinig aantrek van klachten van leden die menen te maken te hebben met een betaald abonnement op een 2-maandelijks blad en die dan precies op tijd in hun brievenbus dient te liggen. Gelukkig heb ik die "klacht" maar 1x hoeven mee te maken en die wandeldame kreeg hem daarna steevast als laatste bezorgd met als ultimatum: nog één klacht en je gaat hem zelf maar in de kantine halen...

Dat was al een hele poos geleden en sindsdien helemaal niets meer gehoord.
Verder is het aantal adressen drastisch gedaald. Blijkbaar stonden er in het adressenbestand nog namen die helemaal geen lid meer waren. Dat maakt de ronde op zich niet echt veel kleiner.

Vandaag heeft Henk de, met een week vertraagde, Korzianen, dit keer met Kim en Ellis op de voorpagina, weer bij me afgeleverd en nu heb ik even tijd en dus laat ik die vandaag dan ook maar meteen rond brengen.
Om 7 uur is het wel al goed donker. Vandaar ook dat ik mijn zaklampje meesjouw,want ik ga te voet Een wandeling doet altijd wel goed. De Endomondo-app gaat aan zodat ik achteraf weet hoelang en hoever ik vanavond loop.
Het is warm, veel te warm voor de tijd van het jaar. En met een vest onder mijn jas en de stevige pas druipt al na weinig tijd het zweet langs mijn rug omlaag. Nog geen uur (56:25) doe ik er over bij een afgelegde afstand van 4,93km.
Al met al toch weer een mooie wandeling.



Geen opmerkingen: