donderdag 12 november 2015

Training - GVAC baantraining

Het wordt bijna standaard dat ik elke donderdag zo moe ben. Zo ook vandaag weer. Maar ik ga niet slapen, geen powernap, maar gewoon naar de training. Wel van te voren nog even flink mijn honger gestild met zeker anderhalve bord spaghetti. Moet wel. Gaan trainen als je al moe bent en dan ook nog kans op hongerklop? Nee, dat gaat hem niet worden.Dan maar een volle maag op de koop toe. Overigens ben ik van plan het toch al rustig aan te doen vanwege de vermoeidheid.

Weliswaar niet te laat, arriveer ik in de kantine waar iedereen al aanwezig is. Dorie, Johan, Herman en aan "ons" tafeltje een in tropische kledij gestoken dame. Een nieuweling, zo lijkt het.
Tijdens de mededelingen wordt aangegeven dat de banen 1 en 2 vandaag bezet zijn voor de groepen die de ZOLAB-test gaan doen. Voor ons wordt dat vanavond dus de banen 3 en 4.

Eenmaal buiten in de kou, tenminste dat vind ik, krijgen we na de opwarmronde de warming-up van Toon waarna Marjolijn het stokje weer overneemt voor wat krachttraining en loopscholing. Daarna is het weer tijd voor de kern. Behalve ik, hangt iedereen de sportjasjes aan de wilgen voor de kern die vandaag bestaat uit een piramide met verschillende tempo's t.w. 200(85%)-400(90%)-600(90%)-800(85%)-600(90%)-400(90%)-200(85%). Ik heb intussen al een behoorlijk aantal keren staan geeuwen en het lijkt me daarom wijs om vandaag gewoon maar achter Dorie aan te lopen en haar tempo aan te houden. Dat zou dan respectievelijk 32s/100m(85%) en 30s/100m(90%) moeten worden.

En zo lopen we rustig onze rondjes. Gelijk optrekkend met ons loopt Toon met de tropische dame. We lopen ietsjes voor op hen maar op de top van de piramide gaan ze ons voorbij. Achteraf blijkt ook dat wij de 800m veel te langzaam hebben gedaan. In de afdalende reeks echter, gaan we hen weer voorbij. Na afloop, we hebben intussen een groot deel van het groep-1-veld gedubbeld, doen we nog een uitlooprondje er achter aan. En ja, na de top bereikt te hebben gaat ook mijn jasje uit en om mijn middel gebonden.
We eindigen met de cooling-down door Betty. Deels gaat dat buiten maar het afkoelen en rekken en strekken gaat binnen verder "aan het hek".
En dan is het weer genoeg voor vandaag. Nog even in de kantine napraten met Rik en we mogen weer naar huis.


Het weer:
Droog met wat wind. De temperatuur staat op ongeveer een graad of 12 en gevoelsmatig een graadje lager.





Geen opmerkingen: