zaterdag 21 november 2015

Training Vrijbuiters

Nog even een training voordat ik voor 5 dagen er tussenuit piep.
Nu moet ik wel toegeven dat het afgelopen week op het werk een behoorlijke zware week was. Overigens altijd de week voordat je op vakantie gaat, maar inde november is dat al zonder op vakantie te gaan. Daarbij komt ook nog dat een deel van de nieuwe reizigerstunnel op station Eindhoven zondag wordt geopend wat nog eens extra druk op de normale werkzaamheden legt. En dat alles betekent dat ik toch op de vrije vrijdag heb gewerkt. Met in de gedachte met nog 2 uurtjes de laatste zaken te kunnen afwerken begin ik extra vroeg, om 6 uur om rond 8 uur weer naar huis te kunnen. Mispoes. Dat wordt dus half 2. Bijna een volledige werkdag. Alleen blijft het daar nog niet bij want om 11 uur (23:00u) ben ik er weer, eerst om toch nog wat dingen te doen die me overdag nog waren te binnen geschoten en om middernacht bij de test van de brandmeldinstallatie in de nieuwe reizigerstunnel te zijn. En weer om 2 uur, maar dan in de nacht, is het eindelijk vakantietijd.

En dan sta ik toch op tijd weer hier in de bossen van de Sprankel voor de Vrijbuitertraining.
Rien en Riet zijn er vandaag niet. Hebben zich al bij Germaine afgemeld vanwege andere drukke zaken. En dus zijn we vandaag met Germaine, Carla, Dorie, Herman en ik.
Het is best frisjes, zeg maar koud. Germaine en Dorie hebben, gezien de handschoenen, daar al rekening mee gehouden. Maar met de standaard warming-up zijn we toch weer gauw op temperatuur.
Het heen en weer stukje intensief is vandaag weer door de knieën links en rechts.
De rest van de training gaat wat rustiger dan gebruikelijk hoewel we vanwege de kou af en toe toch maar weer moeten aanzetten om te dribbelen.
Al met al een rustige training vandaag met ook niet zo veel afgelegde kilometers, 3,87 volgens de Endomondo-app op mijn smartphone.

Volgende week zonder Dorie en ik omdat we dan een zaterdag-trail doen: de Lommeltrail 2015 doen in Lommel met start en finish op het Centerparcs De Vossemeren, over een afstand van 9km.

Het weer:
Droog maar (vries)koud. De temperatuur van 4ºC wordt door de wind tot een gevoelstemperatuur van -1ºC gereduceerd. Van nu af aan toch maar de handschoenen in de sporttas doen.


Geen opmerkingen: