zondag 8 november 2015

Witvencross - Fotograferen

Helaas. Top fotograaf Peter is verhinderd (elders aan het werk) en dan treedt plan B in werking. Of ik foto's wil komen maken van de Witvencross.
Dat kan, maar dan pas nadat ik zelf de finishlijn heb overschreden. Ik doe namelijk zelf ook mee. Aan de trimloop met de recreanten dan wel te verstaan. Voor alle zekerheid heb ik het maar op 4 rondes gehouden zodat ik toch nog ruim 20 minuten de tijd heb om de sportkleren voor gewone te verruilen en daar tussen in me zelf ook nog even op te frissen. Desondanks zijn die 20 minuten toch nog net wat te kort. Het startschot van de eerste wedstrijd is al afgegaan als ik nog niet op het strand ben.
Maar daarna schiet ik voor het eerst met de Canon 50D met 70-200mm telelens mijn sportfoto's.

Ik heb hem nog niet zo lang en ben daarom ook nog niet helemaal thuis met de instellingen. Of anders gezegd, ik kan het gebruik van de instellingen nog niet goed vinden. Boven op de camera, achter op de camera. Met het bovenste instelwiel, met het wiel aan de achterkant, poehee, dat gaat even nog niet lekker. Ik kies daarom vandaag maar voor de automaat, de voorinstellingen van de sportstand.

Die sportstand heeft dan wel het nadeel dat er ook verder helemaal niets meer anders is in te stellen. Wel even wennen. Vooral de highspeed van 5-6 foto's per seconde is mij wat te snel, of beter gezegd, ik krijg elke keer te veel foto's. Uiteindelijk zal blijken dat mijn nieuwe 8GB CF geheugenkaartje bij de pupillenwedstrijden al helemaal vol is. Gelukkig kan ik met mijn reservekaartje nog wel de wedstrijden en de prijsuitreikingen afwerken.

Update:
Het zijn er veel, meer dan 1.400 foto's!
Na de eerste schifting zit ik nog op 1350 stuks.
Dan de verdere schifting. 
Geen meerdere albums van de diverse leeftijdscategorie├źn maar alles achter mekaar brengt het uiteindelijke totaal op 701.
Het is pas woensdagavond als ik de links opstuur naar GVAC en AtletiekRegio14.nl. Helaas kan het ook niet eerder door de drukte thuis.

De foto's zijn te vinden op: https://goo.gl/photos/kQSQkBkLEykFCspj8




Geen opmerkingen: