maandag 7 december 2015

Training - 2x Rondje Zeelst-Oost (4,74km)

In het kader van het weer opbouwen van conditie en voor het uitlopen na de Kempentrail van gisteren in Bladel ga ik maar weer eens een keer een thuistraining doen. Niet dat ik dat zo leuk vind. Eigenlijk hoe ik helemaal niet van "alleen" trainen. Maar het moet. Ik denk dat mijn kortademigheid mede te danken is aan de verslechtering van mijn conditie. Het overgewicht zal daar natuurlijk ook aan bijdragen.
En daarom ga ik voor 2 rondjes Zeelst-Oost. Volgens de zelf geijkte fiets-kilometerteller bedraagt de totale afstand van 2x rondje Zeelst-Oost 4,89km. Vandaag meet ik hem op met de Endomondo-app. Eens zien wat de GPS voor afstand registreert.

Niks geen warming-up maar meteen van start. Héél rustig weliswaar, want de eerste kilometer is eigenlijk de warming-up. En ik ga ook lekker heel rustig. Het weer is in ieder geval goed. Het is droog en het waait niet en het is nog steeds zacht weer. Eigenlijk ben ik er wat te dik voor aangekleed, maar ik kan er beter tegen als ik te veel aan heb dan te weinig.

Ik hou me aan mijn ademhaling, rustig aan, het is uitlopen!
Het eerste rondje klok ik op 15:50 maar het gaat al een stuk gemakkelijker. De diesel is warm en het tempo mag een tikje omhoog. Als ik denk dat ik op een kilometer van mijn eindpunt verwijderd ben zet ik aan voor de laatste kilometer, eens zien hoe dat gaat. Eindtijd 29:29 over 4,74km volgens de Endomondo-app. Gemiddeld is dat 9,65km/u, Laat ik de (kortere) afstand van de Endomono-app maar aanhouden i.p.v. mijn fiets-afstand. Dat scheelt toch al gauw 150 meter op deze 2 rondjes Zeels-Oost.
Na 2 korte rondje uitlopen en rekken en strekken door de wijk heb ik mijn training gehad.
Als ik het nu zou kunnen opbrengen om dit wat vaker te doen, dan zou ik best wel weer eens in mijn ritme kunnen komen. Maar ik beloof niks....

Het weer:
Zacht, droog en windstil. Temperatuur 9ºC, gevoelstemperatuur 8ºC.

 



Geen opmerkingen: