donderdag 3 december 2015

Training - GVAC baantraining

Na een dag van 8 uur werken en dat op een dag dat ik eigenlijk vrij zou hebben, dan mag ik op een mijn eigen hoofdkwartier wel even voorzichtig mijn ogen sluiten. En zo toch mooi even een uur en een kwartier gedut en met nog een half uur te gaan voor vertrek naar de baantraining, genoeg tijd om weer wakker te worden. Eten hoef ik niet meer want de Maestro burger van McDonalds met boerenfriet om half 4 moet voldoende zijn om de training te overleven.
Het is weer eens druk op de parkeerplaats van de Kempencampus. Dat wordt weer helemaal achteraan parkeren. En de briefing voor aanvang van de training is al aan de gang als ik binnenkom en dus sla ik die maar over.
De training voor vandaag is na de warming-up door Toon weer wat loopscholing. Dit keer wat intensievere skipping. En van volgt de kern terwijl ik het nog steeds koud heb. Dat zal toch wel liggen aan de dut die ik gedaan heb, waarschijnlijk.

De kern voor vandaag is een 30 minuten loop.
Hiervoor maken we gebruik van de sintelbaan naast de atletiekbaan. De sintelbaan is verdeeld in 3 stukken, aangegeven met gele pionnen. De bedoeling is dat we rustig starten, bij de eerste pion overgaan in sneller en bij de 3e pion hard moeten gaan lopen. Op het voetpad aangekomen mogen we wandelen of dribbelen tot we weer bij de stinkende vuilcontainer zijn voor de volgende ronde.
We doen over de 1e ronde 3:25. En dat zonder te wandelen maar te dribbelen op het voetpad. We zullen in die 30 minuten dan uiteindelijk uitkomen op 9 rondjes. 
Na 4 rondjes begin ik al behoorlijk in ademnood te komen en in de 7e ronde moet ik het rustige stuk toch wandelen. Dorie gaat verder maar ook in de 8e ronde doe ik dit zelfde stuk weer wandelend. Ik heb de 9e ronde nog niet helemaal volbracht als de 30 minuten voorbij zijn. Dorie zal inmiddels zo'n 200m voorsprong hebben opgebouwd.

Toch gaat het me niet in de koude kleren zitten. Het duurt nog erg lang eer ik een beetje uit gehijgd ben en zelfs eenmaal thuis ben ik nog kortademig. Wat daarvan de reden is? Ik denk dat ik gewoon veel te zwaar aan het worden ben.



Geen opmerkingen: