zondag 27 december 2015

Trimloop - Auwjaorscross Oirschot 4,644km

Vandaag is niet de bedoeling om flink te keer te gaan. Nee, het wordt uitlopen na de 15km van gisteren. Vanwege de vroege start van de recreanten, namelijk al om 10:00 uur, moet er dus vroeg worden opgestaan.
Mijn darmen werken echter  niet echt mee. Of misschien juist te veel. Mijn voornemen om vroeg te vertrekken gaat door de vele toiletbezoeken redelijk de mist in. En elk jaar wordt er gewaarschuwd voor parkeerproblemen vanwege gelijktijdige andere evenementen. Tot nu toe ben ik er altijd al voor 9 uur geweest en eigenlijk nooit iets van drukte mee gemaakt. Ben zelfs zowat als eerste op de parkeerplaats. Dat zal nou dan ook niet zo'n vaart lopen, ga ik er maar vanuit.
Dat valt dus vies tegen. De man in het oranje vestje verklaart dat de parkeerplaats al vol is. Misschien ergens nog een gaatje maar dat moet ik maar zelf proberen als ik daar zin in heb. Nou ja, de parkeerplaats lijkt me wat dichterbij dan de parkeerweide en ik gok het erop en niet zonder succes.

Richting de inschrijving zie ik Dorie en Johan ook al lopen. De inschrijving is zo gepiept en het omkleden gaat vervolgens in de opgestelde omkleedtenten. Die zijn niet erg groot maar is nog altijd beter dan open en bloot in de buitenlucht, zullen we maar zeggen.

Het weer is mooi. De zon schijnt volop en de temperatuur is weer erg hoog voor de tijd van het jaar. Al weer een nieuw hoogterecord heb ik me laten vertellen. Alleen is die harde wind, kracht 4, wel erg verkoelend.

Het is droog en met de gewone cross-schoenen moet het goed te doen zijn. Het deelnemersveld bij de recreanten is groot, maar dat was ook al voorspeld, 282 deelnemers maar liefst. En ook nu weer veel GVAC-geel aanwezig. In tegenstelling tot anders staan wij, Dorie en ik, dit keer niet helemaal achteraan. Maar dat heeft er meer mee te maken dat we nu tussen het andere GVAC-geel staan.
Direct na de start gaat het deelnemersveld al rap op weg. Ook Dorie schijnt zich niet in te houden. In no-time zit er een gat tussen ons. Toch maar vlug dichtslaan, hoewel dat niet mijn ding is, zo, aan het begin van een loop. Eenmaal aangesloten worden we links en rechts voortduren ingehaald. Dat kan op dit parkoers redelijk gemakkelijk, ook al lijkt het af en toe slechts een singletrack. We zijn ruim een kilometer op pad als we de eersten al aan de overkant tegemoet zien komen. Die zullen ons dus wel spoedig gaan dubbelen.


De 1e ronde gaat in 14:27 op mijn klok en nu het in de staart van het veld wat rustiger wordt, doe ik het ook wat rustiger aan en laat Dorie wat uitlopen. Nee, meer dan die afgesproken 2 rondjes zullen het vandaag niet worden.


Op nog geen 2 kilometer in de 2e ronde en we worden al gedubbeld door de eerste loper. Tot aan de finish volgen er nog 3. Op het grasveld richting de meet trek ik nog even aan om langszij Dorie te komen. En zo finishen we dan alsnog in dezelfde tijd.
Grappig dat de speaker ons herkend als "de 2 van GVAC die altijd samen lopen...."


Ik blijf na afloop nog wel even de wedstrijden bij de heren en dames volgen, waarbij Anita (V45) en Karin (V55) beide een 3e podiumplaats bereiken. Zo lees ik ook dat Maud eenzelfde 3e plaats weet te behalen op de korte cross. Bij de heren voor het laatst voor GVAC, Peter van der Velden op de hoogste plek van het ereschavot bij de senioren en Joan een 3e plaats M35.

En de foto's, die zijn gemaakt door Geert Kox.

Het weer:
Mooi zonnig en droog weer. Wel een stevige wind, kracht 4 bij een temperatuur van ca. 11ÂșC





Geen opmerkingen: