zondag 13 december 2015

Trimloop - L'Avant Sylvestre Cross Reusel

Vandaag zal ik eens een keer chaufferen. Om 9 uur in Duizel en even later al op weg richting Reusel. Daar gearriveerd is het al behoorlijk druk met auto's. Er lopen al veel wedstrijdlopers rond. En dat te bedenken dat de eerste wedstrijd pas om 11 uur van start gaat. We rijden eerst alle geparkeerde auto's maar voorbij in de hoop ergens vooraan nog een verlaten plekje te vinden, maar helaas. Wel voorbij het restaurant vinden we aan de kant van de weg nog de mogelijkheid in de berm en van daaruit is het niet zo ver meer naar de inschrijving.
Het ophalen van de nummers op voorinschrijving is zo gebeurd. En dan blijkt dat, net als in Bladel, het aantal GVAC-ers wederom groot is. Veel groter dan in voorgaande jaren bij de crossen. Dus weer veel GVAC-geel in de bossen.

Het weer is zacht en het miezelt een beetje. Ideaal crossweer. Ik maak vandaag dan ook weer gebruik van mijn nieuwe Salomons Speedcross 3. Vanwege de abominabele staat van mijn conditie wil ik er een "rustige" training van maken maar toch voor de volle 9km gaan. Dorie gaat voor een rondje minder vandaag. We spreken al af dat ze gewoon maar moet gaan. Ik dribbel er wel achteraan.
Reusel heeft sowieso een eigen en apart parkoers. Apart omdat er eerst een kleine ronden van 1.010m afgelegd moet worden voordat de echte grote rondes beginnen. En die kleine ronde is een echte breker. Op de eerste plaats omdat het een venijnig stuk is met vele bultjes, een vrijwel hoofdzakelijk smal singletrack is en door de drukte, vooral bij de recreanten, uitmondt op vele wandelpartijen door de files op dit stuk. Zo ook dit jaar. Voorgaande jaren duurde dit stuk zeker 7 minuten en nu?
Na de start loopt Dorie al een stukje vooruit en de vertragende factoren tussen haar en mij maken het gat al gauw groter. Nee, ik neem niet de moeite om even met een sprintje bij te trekken. Ik wil voor de volle afstand gaan. En zo kabbel ik rustig achter de rest aan. Rustig terwijl ik op de brede stukken door Jan en Alleman voorbij wordt gegaan. De 2e, grote, ronde is al even aan de gang als de eerste loper al voorbij komt. Dorie loopt inmiddels op gepaste afstand vooruit. Ik hou gewoon het tempo aan van een dame in het rose, voor me. Het dubbelen in de 3e ronde wordt nog erger, net als de vermoeidheid en dus nog maar een tandje terug. Op het laatste stuk, oftewel de eerst kleine ronde, slaat de "lady in pink" een gaatje wat een gat wordt en nog groter. Tegelijkertijd kom ik de bultjes bijna niet meer omhoog. Het lijkt me toch maar wijs om er niet nog een rondje aan te plakken. Dan zou ik al dik over het uur binnen komen en loop ik wellicht de wedstrijdlopers ook nog in de weg op mijn laatste en hun eerste kilometer. Op de 7,490km stopt mijn stopwatch op 49:00 rond.
Mijn officiële bruto tijd is ook 49:00 (rara?) tegenover 48:156 van Dorie over dezelfde afstand.

De benen zijn echt moe. Bij het rustig uitlopen moet ik toch al gauw in de wandelpas. Blij dat ik die laatste ronde er niet bij heb gedaan.
Met de consumptiebon nemen we nog een hete kop snert in afwachting van Johan. Hij valt net buiten het podium en dus gaan we, als hij zijn kop erwtensoep heeft verorbert, weer terug naar Duizel.
Daar gaat, na een verblijf in de saunahut nog een kop bloemkoolsoep naar binnen ter compensatie van het vochtverlies en dan hebben we het weer gehad voor vandaag. Intussen is het wel serieuzer gaan regenen.

Het weer:
Zacht, windstil en een temperatuur van ca. 9ºC. Wel handschoenen aan gehad maar die waren helemaal niet nodig geweest.

 





Geen opmerkingen: