zondag 20 december 2015

Trimloop - Sylvesterloop Heezerenbosch Heeze - 9km

Bij deze trimloop ben al heel lang niet meer geweest. Dorie en Johan gaan niet en dus ga ik er alleen op uit. Van vroeger kon ik me nog herinneren dat het altijd vroeg druk is en dus ga ik ook vroeg op pad. Het is dan ook nog geen 10 uur als ik al voor de inschrijftafel sta. Inderdaad, ik moet nog inschrijven want voor-inschrijven kan helaas niet. Maar het is toch al druk. Best wel druk, al zeg ik het zelf. Van GVAC zijn ook al enkelen aanwezig.
Het is gezellig druk. Veel bekenden. Veel gebabbel.
Tijd om nog even voor de start het toilet op te zoeken. Dat blijkt niet mee te vallen. Het bordje met toilet lijkt naar de tennisbanen te wijzen maar dan wordt het toch duidelijk dat het richting camping bedoeld wordt. En dus op naar het sanitairgebouw op de camping.

Onderweg naar de start valt het me op dat er helemaal niet zoveel auto's op de parkeerplaats staan. Er zijn nog talloze lege plaatsen terwijl het toch behoorlijk druk is. Zullen die dan allemaal langs de kant van de weg staan?
Bij de start aangekomen staan al een aantal GVAC-geel geklede collegalopers klaar voor de start. Even een fotootje maken ontaardt in een groepsfoto. Alleen Joke en Gemma ontbreken nog maar die kiek ik even later nog wel apart.


En dan is het de start van de trimloop.
Helaas staat mijn stopwatch nog ingesteld op een vorige loop en moet ik dus nog tijdens het lopen de boel resetten en op een nieuw "run" instellen. Laten we zeggen dat dat zo om en nabij de 25 seconden gekost heeft. Die tijd heb ik er in mijn tabel-overzicht maar meteen bij opgeteld. Er blijft natuurlijk wel een verschil tussen mijn"netto" tijd en die van de "officiële" wedstrijd.....
 
Ik heb de video van het parkoers op de website alvast bekeken en dus heb ik al een aardig idee hoe we lopen. En het komt ook nog aardig overeen. De kilometers staan met een papiertje op de bomen langs de weg geprikt. Dat kan nooit zo nauwkeurig zijn dus beschouw ik ook maar als "ongeveer".

Foto's: Igno van der Woude

De gehele loop gaat lekker en van ademnood dit keer geen last.
Aan de finish nog even uitlopen en dan naar binnen voor mijn herinnering: een flessenopener en een appeltje voor de dorst. Tijd op weer naar huis te gaan. En onderweg zie ik ook meteen waarom het niet zo druk was op de parkeerplaats. Er blijkt namelijk een speciale parkeerplaats in een wei ingericht te zijn. Die heb ik dus helemaal niet gezien en ben ook meteen de parkeerplaats van de camping op gereden. Niet verkeerd overigens, alleen lastig als je weer vroeg weg zou willen. Even onthouden voor een volgende keer.

Het weer:
Prachtig mooi loopweer. Droog met maar een beetje wind. Veel korte broeken en T-shirts met korte mouwen, behalve dan voor mij. Temperatuur minstens 12ºC.

De Endomondo-app geeft mooi 8,99km, aan voor wat het waard is.



Geen opmerkingen: