zaterdag 19 december 2015

Vrijbuiters - Oudjaarstraining

De laatste training van 2015.
De deelnemers aan de training zijn vandaag Germaine, Carla, Riet, Herman en ik.
Dorie is er niet omdat zij vandaag Bets gezelschap houdt zodat Jo er vandaag ook weer bij kan zijn. Jo gaat met de wandelaars mee. En ook Rini omdat hij het toch weer wat rustiger aan moet doen.
En wij doen het vandaag ook wat rustiger aan, heb ik beloofd. Vanmiddag ben ik namelijk ook weer op pad. Naar De Efteling, om precies te zijn, want vanavond doen Marcia en ik mee met de Q-Santarun.

De Endonmondo-app op de smartphone gaat aan en we beginnen. Rustig richting de eerste stop. Nog voor de wandelaars zijn gearriveerd gaan we door naar stop 2 voor de verdere warming-up. Op stop 3 doen we toch maar de links-en-rechts-grond-aantik-oefening. Maar 3x per kant en over een kort stukje, dat is genoeg voor vandaag.

 

Als we daarmee klaar zijn komen we nog een oude bekende tegen. Arie, een oude Vrijbuiter die er met zijn hond aan de wandel is. Even bijpraten en we vervolgen onze training verder richting de verharde weg. Weer paaltje-paaltje en op eigen tempo terug naar het 2e fietspad. We doen voor de afwisseling op andere plaatsen nog wat statische oefeningen. Bij de hut de rek- en strekoefeningen en al rekkend en strekkend richting de kantine dribbelen we nog even door naar het nieuwe tentenkamp van de vluchtelingen-opvang.


Vandaar is het terug naar de kantine voor de allerlaatste oefeningen van 2015 en dan op naar de allerlaatste koffie en thee van dit jaar.
Ik neem meteen de krat maar mee naar huis. De eerste koffie en thee in 2016 zijn voor mijn rekening.
En dan vlug naar huis om me op te maken voor het uitje naar De Efteling.

Het weer:
Lekker loopweer. Droog en maar een beetje wind die we op de terugweg op de verharde weg in de rug hebben. De temperatuur zal om en nabij de 11ÂșC geweest zijn.

De Endomondo-app bewijst nog maar eens de onnauwkeurigheid van de consumenten GPS-sen. Vloeiende bochten worden ruwweg "afgesneden", het stukje "heen- en weer" op stop 3 wordt niet eens "gezien" en hoewel de start en aankomst op nagenoeg dezelfde plaats is, op misschien 5 meter na, geeft de Endomondo-app + GPS toch wel een nogal groot verschil aan. Maar zoals ik altijd al zeg: het is maar een indicatie. In dit geval een nogal grove indicatie. De totaal afgelegde afstand bedraag in ieder geval ongeveer 4,60km.




Geen opmerkingen: