zaterdag 5 december 2015

Vrijbuiters - training

Och ja, vorige week was ik er niet. En ook Dorie niet. Toen dwaalden we rond op de Lommertrail 2015. Maar vandaag zijn er er allebei weer bij. En voor de training melden zich ook nog Germaine, Carla Riet, Rini en Herman. Een bijna volle bak,dus. En dat terwijl de wandelafdeling het slechts met André, Jan, Co en Dorris moeten stellen.

Terwijl ik de Endomondo-app op mijn smartphone aanzet, kijkt Carla me al ongeduldig aan. Ik snap het wel, het is best koud zo met die harde wind en André laat me op zijn ouderwets analoog horloge zien dat de grote wijzer al op de 12 staat, "en dus zal het wel 10 voor 11 zijn....", en dan start ik toch maar met de training. Mijn handschoenloze handen diep onder mijn lange mouwen van mij jas getrokken, naar de eerste stop. Dribbelende en springend op de plaats inclusief de nodige armzwaaioefeningen en iedereen is al aardig wat op temperatuur, behalve moi en daarom is de wandelpas richting 2e stop ook van korte duur.
De warming-up gaat verder op stop 2 en op stop 3 doen we dit keer een korte sprintversie van het links en rechts de grond aantikken.
Vanwege de harde wind volgen we het fietspad richting asfaltweg maar i.v.m. de wind doen we ruim een stuk van tevoren al de krachtoefeningen. Weer verder richting de asfaltweg en daar aangekomen gaan we linksaf naar het volgende fietspad, ieder in eigen tempo en gelukkig, zo, wel met de wind in de rug.
Weer over het fietspad terug gewandeld naar het hoofd bospad toch maar weer linksaf om een stuk skipping en hakken-billen. Tja we hebben weinig op de asfaltweg gelopen en daarom hebben we tijd over om dat nog even erbij te doen.
De weg terug gaat met de nodige rek- en strekoefeningen en uiteindelijk lopen we het fietspad toch helemaal af tot aan de grote weg bij de Buitenjan. Waarom zo ver? Omdat we even een kijkje willen nemen bij de bouw van de vluchtelingen opvang. Een heleboel grote tenten waar de vluchtelingen straks in worden opgevangen en de winter zullen moeten doorbrengen.
Door het bospad lopen we terug naar de kantine voor de laatste ademhalingsoefeningen en dan is het toch weer 12 uur geweest. Mooi getimed, al zeg ik het zelf.

Ondanks de ademnood/kortademigheid van de afgelopen dagen, zeg maar weken, is het vandaag redelijk gegaan. Morgen staat de 11km Kempentrail in Bladel op het programma en eerlijk gezegd weet ik nu al dat ik het, luchttechnisch gezien, wel weer zwaar zal krijgen. We zullen zien.
Saillant detail: De 11km morgen zijn er 11,39 en de 150 deelnemers op deze afstand zijn verdeeld in 65 mannen en maar liefst 85 vrouwen! Zo'n verdeling was 20 jaar geleden nog ondenkbaar....

Het weer:
Droog, fris maar een vieze harde wind, kracht 4-5 met een temperatuur van 7ºC en gevoelstemperatuur van 3ºC

De Endomondo-app geeft een afgelegde afstand aan van 4,28km. Weinig, vind ik zelf, en als ik dan het gelopen parkoers zie, dan blijkt de GPS pas vanaf de 3e stop te hebben geregistreerd. Ik denk dat dat al gauw tegen de kilometer aan zal lopen, maar voorzichtigheidshalve zal ik de totaalafstand maar op 5km. houden.




Geen opmerkingen: