zaterdag 12 december 2015

Vrijbuiters - training

Iedereen herkent dat wel, denk ik. Sta ik ruim op tijd gereed voor vertrek naar de training van de Vrijbuiters, hangt de autosleutel niet aan het sleutelrekje. Inmijn jaszak? Nee! Andere jas? Nee! Broekzak? Nee! Nog een keer de jassen.... Nee! Nachtkastje, bureau, televisiekastje? Nee! Intussen ben ik wel 8x de trap op en af geweest en.... Nee! Ik word er super chagrijnig van. Bah, zo heb ik al helemaal geen zin meer om te gaan en dat terwijl de klok al bijna op 10 voor 11 staat. Maar, nee. Dat kan ik niet maken. Dan maar die reservesleutel zonder afstandsbediening en hup, richting Sprankelbos. En ik ben er, eigenlijk precies op tijd en met het handmatig afsluiten van de auto zal het misschien net maar een minuutje over 11 zijn, maar dat maakt nu even niet uit omdat Herman nog even uitgebreid verslag doet van Tini en bedankt voor de kaart die Riet namens alle Vrijbuiters hen gestuurd heeft. Maar dan gaan we toch echt op pad.

We zijn er met veel. De lopers met zijn 7, t.w. Rini en Riet, Germain, Carla, Dorie, Herman en ik. Alleen Hans ontbreekt. Bij de lopers is het eveneens volle bak met André, Jan, Co, Jos, Annie, Dorris en Monique.
Het is helemaal niet koud en na de gebruikelijke warming-up stops laat Dorie weten niet mee te doen aan de sprint en grond-aantik-oefeningen omdat ze last van haar rug heeft. Nou was ik dat vandaag niet van plan want we doen weer triootjes waarvan er elke keer één persoon naar de overkant tussen 2 lijnen sprint. Maar ook daar doet ze toch niet aan mee.
We vervolgen ons pad tot aan de verharde weg en met paaltje-paaltje richting Steensel en op eigen tempo terug naar 2e fietspad kunnen we al weer beginnen aan de terugweg richting kantine. Uiteraard weer met de nodige rek- en strekoefeningen en mooi op tijd weer terug.
Bij de koffie/thee lekkere appelflappen van Jos die vorige week jarig is geweest.

De totaal afgelegde afstand was vandaag volgens de Endomondo-app 4,67km

En weer thuis vind ik de originele autosleutel weer terug, in de zak van mijn vest. Ja die heb ik ook nog aan gehad.

Het weer:
Droog en nagenoeg windstil (op de weg langs de rand van het bos voelen we toch wel wat wind) en een temperatuur van ca. 7ºC.



Geen opmerkingen: