vrijdag 29 januari 2016

Bij de huisarts voor de uitslag

"Dat is niet zo best....", is het eerste wat de huisarts meldt. "Nee, het is niet zo best, maar goed dat we het onderzocht hebben...". Hij heeft meteen al een afspraak gemaakt voor vervolgonderzoek bij de afdeling Cardiologie in het MMC. Verwijsbrief ligt bij de receptiebalie. Wel zelf nog een afspraak maken wanneer het mij het beste uitkomt.
"Maar wat is dan precies de uitslag?', vraag ik nog.
Dat blijkt nog niet helemaal duidelijk te zijn. Het kan zijn dat een hartslagader vernauwd is. Misschien moet er gekatheteriseerd worden, dat weet hij nog allemaal niet. Dat moet uit het onderzoek blijken. Wel schrijft hij pilletjes voor om onder de tong te leggen op moment dat ik pijn op de borst krijg of erg benauwd.
En hoe zit het nu met sporten?
Nou, het lot niet tarten is het advies. Sporten kan wel maar rustig aan. Maar dat was ik toch al van plan.

Thuis meteen maar aan de slag voor een afspraak, maar het bericht onder aan de verwijsbrief is ook belangrijk, nl. of het MMC wel onder mijn verzekering valt.... Tja, even kijken op de website van mijn zorgverzekeraar. Nou, dat valt niet mee, wat bedoelen ze nou hier mee en wat daarmee? Waar kan ik wat nu vinden, enz. Begin ik nu al oud te worden, dat ik het niet meteen terug vind? Uiteindelijk is het mij wel duidelijk, denk ik. Ik kan gewoon naar het MMC en de afspraak staat op 16 februari.

En dan nu iedereen melden wie ik beloofd heb op de hoogte te houden, natuurlijk te beginnen bij mijn eigen familie.

Geen opmerkingen: