zaterdag 9 januari 2016

De Vrijbuiters - training en de uiteindelijke groepsfoto 2016

Altijd vervelend als je op het laatste moment toch nog even voor een grote boodschap naar het toilet moet. Toch maar doen en dan rest nog een kleine 20 minuten voor de start van de training. Dan moet het verkeer wel meezitten. En dat gaat ook goed tot dat de Kempenbaan overgaat in de Locht. We passeren congrescentrum Koningshof en dan mag het gas er weer op tot aan de 80 (tenminste, nu nog wel richting Steensel....) maar helaas heeft een automobilist daar geen boodschap aan. Zelfs niet de alternatieve 60km/u wat op dit stuk al geldt richting Veldhoven. Nee hoor, we doen het gewoon rustig aan, op maximaal 50km/u. En dat kan, want er is genoeg tegemoetkomend verkeer zodat er ook niet ingehaald kan worden.
Gelukkig is het maar een klein stukje tot aan de afslag links naar de kantine van de Vrijbuiters.

Ik zie ook weer de auto van Hans staan. Dat is al de 2e keer dit jaar. Goede voornemens?
En ook Monique en Carla. Alleen Dorie ontbreekt maar dat komt omdat zijn Bets gezelschap houdt want zo tegen kwart voor 12 zal Jo ook even langs komen. Hij moet namelijk ook op de groepsfoto van de Vrijbuiters en die shop ik er dan wel even bij. Datzelfde geldt ook voor Jan die er vandaag ook weer bij is.

Iets over twaalven starten we met de training. De gebruikelijke warming-up stops 1 en 2 en bij 3 doen we weer 2x4 een heen en weer stuk, linke en rechts de grond aan tikken. Nou ja 4x, Germaine, Rini en ik doen het maar 3x, De reden voor mij is de 16km trail die mij morgen te wachten staat. Daarom wil ik het vandaag niet al te bont maken.
We lopen dit keer niet meteen naar de verharde weg, maar na wat oefeningen in de bocht naar links gaan we rechtdoor over het bospad richting de blokhut. Het bospad is behoorlijk blubberig. Dat geeft al te denken hoe het er morgen in de Poort naar het Heuvelland er mogelijk uit zal zien.
We komen nu een keer het einde van de verharde weg uit. Even nog wat oefeningen en dan in eigen tempo terug naar het fietspad met de paddenstoel. Iets te lang voor Germaine en het laatste stuk wandel ik met haar mee.
Op het fietspad is het weer terug naar de kantine met tussendoor wat oefeningen en rek- en strekoefeningen, alleen moeten we nu "wat haast" maken want we zijn al bijna door onze tijd heen.

Het is al 12 uur als we toch nog wat rekoefeningen doen voordat we met de ademhalingsoefeningen de training beëindigen. En ja, wat werd er vandaag weer enorm gekakeld. Of ik volgende keer niet beter een fluit mee kan nemen om zo boven dat gekakel uit te komen....

En dan nog vlug de foto's nemen van Jan en Jo en thuis samengevoegd met de andere Vrijbuiters met als resultaat, de groepsfoto van De Vrijbuiters 2016.


Het weer:
Droog, bewolkt met af en toe wat zon en wind, kracht 3. Temperatuur 7ºC, gevoelstemperatuur ca. 3ºC. En vanwege dat laatste heb ik dan ook mijn handschoenen aan.

De Endomondo-app heeft vandaag 4,77km geregistreerd.






Geen opmerkingen: