donderdag 28 januari 2016

Training - GVAC baantraining vanaf de zijkant

Nee, het gaat me toch niet in de koude kleren zitten, zo, die eerste uitslag na de inspanningstest van gisteren. Vooral dat ik niet moet trainen met zware belasting. En wat is zwaar. Rustige duurlopen mag wel. Maar donderdag is intervaltraining op de baan. Is dat zwaar? Ik vind het juist lekker om me op de baan goed moe te maken, al is daar de laatste tijd niet veel voor nodig.
Lang verhaal kort, ik ga vanavond toch maar niet meedoen. Maar laat ik toch maar wel naar de baan komen. Per slot van rekening is Toon, de nieuwe hoofdtrainer in opleiding, vandaag jarig en we zouden hem toezingen.
Herman is er vandaag en ook Dorie. Laatstgenoemde had wel de gedachte dat ik misschien wel niet zou durven meedoen met de training. Yes indeed...
En dus gaan we na het verjaardagslied voor Toon met zijn allen naar buiten voor de inloopronde. Ikke natuurlijk niet.



Ik volg de training vanaf de kant. Kan ik meteen ook zien hoe dat er zo uitziet. Het meest opvallend is toch wel de uitstekende techniek van Maurice, wat je niet zo bij zijn postuur zou verwachten. En dan Viola die zo gewoontjes loopt, of lijkt te lopen, maar die ik toch echt niet bij kan houden. En zo langs de kant is dat nog beter te zien. Maar het is koud, veel kouder dan ik had verwacht. Dan dat Marjolijn had verwacht. En ook Toon heeft zich toch enkele graden daarin vergist, met slechts 2 lagen aan. De weer-app op mijn smartphone geeft inmiddels 3,5ºC aan, gevoelstemperatuur 0ºC. Koud dus.

De cooling-down wacht ik niet meer af, tenminste niet meer buiten.
Wanneer Dorie uit gedoucht is gaan we weer naar huis. Einde training voor vandaag.



Geen opmerkingen: