zondag 24 januari 2016

Trimloop - GVAC trimlopen

Het ging weer helemaal niet goed!
Geen idee waar het nu aan kan liggen, maar vanmorgen al weer moe wakker geworden. Gewoon op tijd aanwezig op de trimloop van GVAC. Mijn 30ste kaart vol en met kaart nr. 31 en een nieuwe flacon douche-shampoo op naar de kleedkamer. Rik is er ook en wanneer Dorie in de kantine verschijnt gaan we alvast naar buiten. Een rondje rustig inlopen wil misschien wel helpen.
"Wat de plannen zijn.....?" Gewoon 1 rondje antwoord ik, maar Dorie denkt zelfs aan een groot en een kleine ronde, of misschien wel 2 grote. Nou....

We starten en gaan rustig op pad. Ademhaling op 3 passen in, 3 passen uit.En toch is de 1e kilometer volgens het klokje van Dorie precies op 6 minuten. Ik klok pas op de 1 km-krijtstreep die ik op het fietspad heb neer gekalkt. 6:10. We volgen het tempo van Noud en Anita die voor ons lopen terwijl ze toch heel langzaam van ons weglopen. De thermometer bij Box geeft 7ºC aan. Inderdaad, het is niet koud. En die 2 T-shirts en mijn jasje zijn misschien wel overdone maar wat wil je ook met dat weer.
De kilometers gaan allemaal boven de 6 minuten, maar dat mag wel, als ik er nog een rondje aan ga breien.

Het 4 km-punt passeren we en de ademhaling gaat over in 2 passen in en 3 passen uit en niet veel later al in 2 passen in en 2 passen uit, oftewel lichtelijk hijgen. Lichtelijk wordt matig. Ik begin al aardig buiten adem te raken. Dorie kan maar beter doorlopen. Ik zal die 2e ronde niet redden, geef  ik al aan. En Dorie neemt afstand, met nog bijna 2 km. te gaan in de eerste ronde. Ik kan niet aanpikken.
Op het 5 km-punt verlaten we het Oeienbosch en probeer ik haar voorsprong constant te houden, zo'n meter of 20. Dat is het nog steeds als we de laatste 300 meter op het fietspad richting de atletiekbaan op gaan. Nou, even aanzetten dan maar. 10 seconden slechts en mijn hartslag schiet omhoog en dus 2-3 tandjes terug. Dan maar gewoon uithobbelen. Zelfs een versnellinkje op de laatste honderd meter zit er niet meer in. Ik klok af op 38:40 terwijl Dorie al weer onderweg is voor haar 2e ronde.

"Wel uitlopen...!"
"Doewikook!..."
Maar eerst uitpuffen, vervolgens een hele ronde uitwandelen en dan pas rustig uitlopen.
Man, man, wat ben ik weer buiten adem. Ben steeds meer benieuwd wat er aanstaande woensdag uit de inspanningstest komt.

Terwijl ik uitgebreid nog narust in de kantine zie ik Dorie binnen komen na nog een volledige ronde. Ik klok haar binnenkomst op mijn horloge af op 1u 17:51. Een minuutje langer dan de 1e ronde, maar ze had het ook zwaar, laat ze nog weten.
De kantine is zowat leeg als wij pas vertrekken. Dat komt niet vaak voor.
Ik kan niet bepaald zeggen dat ik tevreden ben. Nee, helemaal niet.

Het weer:
Vochtig na regen maar wel zacht weer met een beetje wind. Temperatuur 7ºC, gevoelstemperatuur ca. 5ºC



Geen opmerkingen: