zaterdag 2 januari 2016

Vrijbuiters - nieuwjaarstraining

De eerste training van het nieuwe  jaar en dat betekent dat deze training traditioneel wordt afgesloten met een groepsfoto. En ook een traktatie want op 2e Kerstdag vierde André zijn 73e verjaardag en daar mogen wij vandaag ook nog eens van genieten.

Ik heb de koffie en thee-krat bij me en dus ga is 's morgens al vroeg aan de slag met het koffiezetapparaat. Zeg maar apparaatje, want er kunnen maar maximaal 6 kopjes tegelijk gezet worden. En op de eerste trainingsdag van het nieuwe jaar hebben we steevast volle bak dus zullen de koffiekannen ook goed gevuld moeten worden. En dan blijkt ook nog dat 6 kopjes in het koffiezetapparaat uiteindelijk toch maar 5 kopjes koffie oplevert. Dat betekent dat ik toch minstens 4x koffie moet zetten om de koffiekannen nog enigszins gevuld te krijgen. Dat is stressen geblazen met een verschrikkelijk traag koffiemachine. Eigenlijk lukt het nog maar net, maar dan heb ik intussen al wel de auto volgeladen met koffie-krat, fotospullen, sportspullen, en is het alleen nog maar wachten tot de koffiekan met de laatste koffie is gevuld. De koffiekan ook in de krat en karren maar....
Gelukkig ben ik wel op tijd op de Vrijbuiters startplaats. Sterker nog, er Annie en Jos zijner nog niet en ook Dorie is later dan gebruikelijk. We wensen hen eerst nog het beste voor 2016 voordat we pas aan de training gaan beginnen. Die begint daarom zeker 5 minuten later dan gebruikelijk, misschien nog wel 10 minuten zelfs.

We zijn met zijn velen. Monique is er weer bij en ook Hans komt weer eens langs. Samen met  Germain, Riet, Carla, Dorie, Rini, Herman en ik, zijn we met zijn negenen. En dat is toch wel het maximum aan aantal deelnemers die aan de training nog meedoen. Bij de wandelaars zijn naast Annie & Jos, ook Ko, André en Dorris er, en ontbreken alleen nog Jan en Jo.

Op naar de eerste stop blijkt al dat iedereen erg blij is elkaar weer te zien. Er wordt gekwebbeld tot en met. Ook richting 2e stop. En eenmaal daar aangekomen is ook wel duidelijk dat Carla en Monique elkaar wel heel erg gemist hebben. Zo hebben ze amper in de gaten dat ik de training geef en doen ze wel oefeningen maar nou niet altijd wat ik voorschrijf. En dat gaat zo ook nog de hele training door.
Het stukje heen en weer kan nu mooi met 3 groepjes van 3. Ook de verharde weg nemen we weer mee met paaltje-paaltje en een stukje eigen tempo en al babbelend wandelen we weer terug naar het hoofd-fietspad en van daaruit, na wat oefeningen naar de ski-hut. Even een groepsfotootje en Hans wil dat ik er ook op sta en daarom maakt hij ook een foto met mij erbij/ Hij weet hoe de Samsung smartphone werkt en dat is dus geen probleem. Alleen ziet zijn foto er toch wel anders uit dan die ik gemaakt heb, met dezelfde smartphone. Maar ik sta er in ieder geval ook weer op.


Met nog wat loopstukken, oefeningen en rekken en strekken komen we zo ongeveer iets na twaalven weer terug bij onze kantine. En terwijl ik wacht tot iedereen weer klaar staat voor de laatste ademhalingsoefeningen staan Monique en Carla al weer hun eigen oefeningen te doen,totaal niet in de gaten hebbend dat de andere leden om hen heen zich afvragen wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn. Als ze het eindelijk door hebben sluiten we de nieuwjaarstraining af met de ademhalingsoefeningen.

Bij de koffie en thee hebben we appelflappen van André, die meteen ook maar zijn deurwaarders-pet opzet: Of we voor eind van deze maand de contributie van 2016 willen overmaken want anders...

En dan is er de groepsfoto. Volgende week nog een keer over doen met Jan en Jo en dan kan ik er, hopelijk, weer één gezamenlijke groepsfoto van maken. Die van de aanwezigen van vandaag kan ik alvast wel publiceren.


Het weer:
Het is niet echt droog. Het weerbericht zegt dat we de hele dat regen hebben maar eigenlijk is af en toe wat lichte miezel het enige wat we voelen. Het waait lichtjes en dat merken we alleen op de verharde weg. De temperatuur is "slechts" een graad of 5 en gevoelsmatig kan daar nog wel een graadje van af. Het was in ieder geval koud genoeg om handschoenen aan te hebben.Bij het opstellen van de foto-apparatuur en het maken van de foto en dat allemaal zonder handschoenen blijkt pas hoe veel plezier ik daar van gehad heb tijdens de training.

De Endomondo-app heeft voor vandaag een afstand van 4,49km geregistreerd.
In tegenstelling tot vorige parkoersen ziet deze er redelijk nauwkeurig uit. D.w.z., het heen en weer stuk is zichtbaar en ook de start- en finishplaats staan zowat op dezelfde plek, zoals het hoort. En let op: vanaf de start gaan we eerst richting de Locht, speciaal om eerst nog Annie & Jos Nieuwjaar te wensen en daarna starten we de échte training pas....




Geen opmerkingen: