zaterdag 30 januari 2016

Vrijbuiters - training

Of ik vandaag zin heb? Na het bericht van de huisarts? En met dat pokkenweer? Regen, regen ,regen. Wind, harde wind, storm.... Nou, nee, niet echt.
Maar goed. Ik ben nog steeds de trainer en dan rekenen ze op je en dus, op richting "De Sprankel".

En daar regent het nog steeds pijpenstelen. Ik zie veel afwezigen. Klinkt raar. Hoe kun je nou een afwezige zien. Maar uiteindelijk blijven Herman, Carla en Germaine over om onder mijn leiding de training te ondergaan.

En zoals voorgeschreven ga ik het rustig aan doen. Ook al bij onze standaard eerste stop gaan de oefeningen in gematigd tempo. Overigens gaat dat redelijk vanzelf zo, met die neervallende watervallen. De 2e stop is minder standaard. Die doen we namelijk onder het beschermend dak van het boskapelletje/boshut. Dan is de volgende stop het stukje intensief waar ik al heb aangekondigd voorlopig daar niet aan mee te doen maar alleen maar te "sturen". Maar gezien het weertype van vandaag.... slaan we dit maar over.
Onderweg richting asfalt weg nog wat oefeningen om op de weg linksaf te gaan richting volgende fietspad, op eigen tempo en de harde wind in de rug. Dat wil wel, maar voor mij zit er niet veel meer in dan het tempo van Germaine zien bij te benen.
Eigenlijk zijn we nu al op de terugweg. En dat terwijl mijn horloge net half 12 aanwijst. We praten veel, we oefenen nog wat, we rekken nog wat en eigenlijk hebben we er allemaal zo'n beetje genoeg van, doorweekt door de regen, dat we zijn.
Het is goed, besluit ik terecht, we lopen terug naar de kantine. We hebben immers ook al gezien dat de magere wandelschare van vandaag ook al richting kantine bewoog. De afsluiting is daarom ook niet veel meer dan wat ademhalingsoefeningen en dan is het schluss. Het is kwart voor 12 en het is goed zo.

In de stromende regen, terwijl het nu weer even met flinke bakken uit de hemel valt proberen we nog wat van de koffie en thee te genieten, deels schuilend onder paraplu's.
Intussen is naast de wandelaars André, Ko en Jan, ook Hans is aangesloten. Mooi weer de gelegenheid om weer bij te praten over zijn dotterverhaal en wat wellicht ook aan mij besteed zal zijn.
Het weer maakt het er niet echt gezellig op en het duurt ook niet erg lang meer of onze kantine staat er weer verlaten bij. Tot volgende week.....

Het weer:
Vreselijk weer. Regen, regen, regen. Wind, wind, wind. Temperatuur, een graad of 7, maar gevoelsmatig zal dat niet meer dan 2ºC geweest zijn.



Update:
Toch blijkbaar vermoeiend want thuis na de douchebeurt heb ik de hele middag geslapen.
Van vermoeidheid.....


Geen opmerkingen: