zaterdag 13 februari 2016

Vrijbuiters - training

Vorige week moeten overslaan omdat een griepje in de weg zat. Vandaag toch weer present. En dat na 2 weken echte inactiviteit op sportgebied.
Ik ben er best vroeg bij vandaag, voor mijn doen. Maar het is koud vandaag. Een graad of 2 maar de gevoelstemperatuur ligt net onder het vriespunt. De bevroren plassen voor onze kantine tonen ook meteen hoe koud het vannacht geweest moet zijn op grondhoogte.
Het waait niet zo veel, windkracht 2 à 3 maar omdat het zo koud aanvoelt zetten de wandelaars zich al in beweging. Hans, ook al ongeduldig, start ook maar alvast met de training, maar omdat ik de trainer ben en het pas 5 voor 11 is wacht ik nog. Mogelijk komt Monique ook nog en die komt ook wel vaker op het laatste nippertje. Herman en Dorie vinden het ook niet meer dan juist dat we nog eventjes wachten. Als de reeds gestarte trainees keren inmiddels terug. Blijkbaar zullen Carla en Monique vandaag niet komen en ondanks dat we nog een minuut te gaan hebben, starten we dan toch maar met de training.

Rustig aan richting eerste stop voor warming-up. Mijn kniegewrichten zijn stijf en pijnlijk van de2 weken sportloze toestand. Richting 2e stop heeft de warming-up al zijn effect gehad. Het valt Hans wel op dat we redelijk vast punten hebben in ons trainingsrondje. Inderdaad, want we gaan op richting de 3e stop: het intensieve deel. Ik zal niet meedoen, maar met de 6 mensen maken we mooi 2 groepjes van 3 en die kunnen gewoon heen en weer rennen of lopen.


Dit keer gaan we het fietspad linksaf en na wat krachtoefeningen een stuk verder de asfaltweg op richting Steensel, incl. paaltje-paaltje. Als we omdraaien om terug te gaan naar het bospad merken we dat we wind tegen hebben. Het is dus oostenwind. Vandaar dat het zo gemakkelijk ging dit keer. En daarom duiken we wat eerder het bos in en komen uiteindelijk toch weer op het vertrouwde bospad uit.


Na de nodige rekoefeningen, dribbelgedeeltes en balanceeroefeningen, sluiten we met de ademhalingsoefeningen af. Eén minuut over 12. We hebben dus een beetje over gewerkt.

En volgende week zijn Dorie en ik er weer niet bij. Dan is er de trail in Dieren, waar ik overigens zelf niet aan mee doe maar wel mee ga om te supporteren.

Het weer:
Droog (geen regen) maar wel vrieskou bij een wind van kracht 2 à 3.

De Endomondo-app registreert vandaag 4,76km. Een afstand om best wel tevreden over te zijn, toch?




Geen opmerkingen: