zaterdag 5 maart 2016

Trimloop - Halve marathon DES Eersel, echter niet meegelopen maar gefotografeerd.

Het is klokslag 10 uur als ik me op de Oude Kerkstraat in Duizel meldt. Ik chauffeur vandaag de laatste kilometertjes van Duizel naar de Postelseweg in Eersel waar vandaag gelopen gaat worden. Johan en Reinier voor de halve marathon en Dorie en Rik (ja écht waar) voor de 10,5km. Ellen komt ook supporteren, na het wielrennen.
Maar bij DES aangekomen staat Ellen er ook in haar hardloop outfit. Nee, wielrennen ging niet door. Sommigen konden niet komen maar ook vanwege gladheid. En ja, het heeft vannacht toch meer gevroren dan ik had verwacht, hoewel dat nu hier in Eersel totaal niet meer te merken is. In tegendeel. Het is nog wel wat heïig maar de temperatuur is best wel zacht en omdat het niet waait voelt dat heel aangenaam aan. Ideaal loopweer, als je het mij vraagt. En voor mij als stilstaande supporter ook aangenaam. Niet dat ik daar geen rekening mee gehouden heb. Met het extra T-shirt, flanellen blouse en fleece vest onder mijn winterjas moet ik best wel tegenkomen. En in geval van nood kan daar nog mijn berenmuts bovenop mijn hoofd ook nog bij. Maar dat is allemaal niet nodig.

Terwijl de deelnemers op de grasmat van de atletiekvereniging langzaam warmdraaien kiek ik mijn eerste plaatjes. Toch een aardige hoeveelheid bekenden hier terwijl het totaal aantal deelnemers zichtbaar laag is. Veel lager dan ik hier gewend ben. Desondanks, of moet ik zeggen DES-ondanks, is het hier wel weer gezellig.


De start is ook nu weer op de zijstraat van de Postelseweg en het parkoers wordt ook weer tegen de wijzers van de klok afgelegd.
Toch weer de de goedkopere Tamron-lens erop om de start vast te leggen en daarna op naar het Laarven, het 5km-punt om daar de eerste doorkomst te fotograferen. Boudewijn die, net als ik, het even rustig aan moet doen, rijdt met me mee.


De eerste die voorbijkomt is een 10km-loper, op korte afstand gevolgd door de eerste van de halve marathon. De rest van het veld volgt niet lang daarna. De 70-200mm L lens van Canon doet zijn werk weer uitstekend. In de achterhoede verschijnt Dorie samen met Ellen en zoals afgesproken laat Dorie haar handschoenen bij mij achter. Ook wat afgesproken is, is dat Ellen hier uit stapt als het vandaag niet zou gaan en het gaat inderdaad niet. Te veel last van haar rug en dus kan ze met de Scénic mee terug naar het DES-honk.


Bij de finish gaan de deelnemers die nog niet gefinisht zijn ook nog even op de foto. Ik wacht niet iedereen meer af. Ik doe het immers gewoon vrijwillig en dan ik voeg me daarom bij de anderen in de kantine. Even bijpraten. Johan is niet in de prijzen gevallen en zo kunnen we terug naar de Oude Kerkstraat. Daar wacht nog een soeppie met brood en thee en ook Marianne komt erbij zitten. Na de vienetta-ijs als toetje is het gedaan. Ieder gaat weer zijn eigen weg. Ik ook, want thuis moeten wel de foto's op internet, anders heb ik alles voor niets gedaan....

Update: O ja, natuurlijk. Dan moet ik de link ook op internet zetten. Alle foto's staan HIER.

Na afloop staan 113 deelnemers op de uitslagenlijst van de kwart en de halve marathon, terwijl er op de 5km slechts 19 deelnemers gefinisht zijn. Jammer van deze lage opkomst. Wat zal de toekomst brengen?

Het weer:
Mooi zacht winterweer. Na een nacht met vorst, is er een licht mist die na een half uur wedstrijd al plaats maakt voor een lekker zonnetje. En dat bij windstilte en een paar graden boven nul. Ideaal loopweer. Dat zal allemaal wel hebben bijgedragen aan de goede prestaties en PR's die er gelopen zijn.



3 opmerkingen:

Mari Buelens zei

Hey Jimmy

Ik zag jouw in Eersel foto,s maken bij de halve marathon
een collega van mij vroeg of hij die foto,s ook ergens kon zien later
is het mogelijk om die foto,s te zien ?
ik loop bij A.V.V. Valkenswaard
als je me ziet ken je me wel

met vriendelijke groet

mari buelens

Jim zei

Hallo Mari, ik was idd in mijn bericht de link naar de foto's vergeten. Ik heb hem er nu wel bij gezet: https://goo.gl/photos/zC2WYW81uUZ4aCFf9
Groeten, Jim

Mariska de G zei

Wat een vrolijkheid, al die groengele GVAC shirts ;)