dinsdag 22 maart 2016

Vakantie Ameland, 5e dag: Training op het strand en naar de Kooiduinen

Het is dinsdag 22 maart.
Dorie en Johan gaan vandaag voor een strandtraining. Ik uiteraard niet. Ik volg een kwartier later met de auto naar het rendez-vous punt bij de strandtent. Daar aangekomen hebben Dorie en Johan nog niet genoeg gelopen naar hun zin en lopen nog een eind op het strand door om na het omdraaien wel voldoende te hebben getraind.
's Middags gaan we weg voor een wandeling door de duinen. De kooiduinen, wel te verstaan. In dit deel van de duinen bevindt zich ook een eendenkooi, maar die interesseert me niet zo veel. Die ken ik al en geluk zijn Dorie en Johan ook al een keer (tegen betaling) binnen geweest. Wij wandelen gewoon een stuk door dit duingebied. Een prachtig duingebied, dat mag gezegd worden. Prachtige duinbulten en dus stevige beklimmingen. Ik moet het wel rustig aan doen maar de afdalingen in het rulle zand stellen niet veel voor. Dit in tegenstelling tot de beklimmingen. Bij terugkeer in de auto staat het zweet ook al flink onder mijn berenmuts.
We sluiten de dag af met een borrel op de meest oostelijke strandtent van Ameland. Nou is een borrel op dit tijdstip van de dag nog te veel van het goeden en ik hou het daarom nog bij een simpel kopje koffie. Dat past wel bij de borrelhapjes die we erbij bestellen. Het ziet er blijkbaar zo goed uit dat onze naastenburen ze ook maar bestellen.
Vanwege de borrel rij ik terug naar de bungalow en dat betekent vandaag dat we hier op Ameland voor de 2e keer in de file komen te staan vanwege wegwerkzaamheden.
Ondanks de vermoeidheid probeer ik toch niet meteen in een stoel in slaap te vallen wat goed lukt.
De avond wordt gevuld met deel 3 van de Milleniumreeks: Gerechtigheid.

De foto's van vandaag staan HIER




Geen opmerkingen: