donderdag 21 april 2016

En dan ook weer de eerste baantraining

Na de eerste wegtraining afgelopen dinsdag treed ik vandaag weer aan voor de eerste baantraining. Dorie is er niet bij maar dat maakt niet zo veel uit want ik kan toch nog niet in haar tempo meegaan.
Ik ben nogal laat vandaag. Laat van mijn werk, laat op de baan. Groep 1 blijft altijd eerst binnen dus wat dat betreft ben ik nog wel op tijd.
Toon doet de training en na de eerste rondjes warming-up en de dynamische rekoefeningen volgt een circuit traininkje: 5 rijen van oefeningen achter mekaar en dat 4x

De kern van vandaag bestaat uit een piramide: 200-400-600-800-600-400-200, beginnen met 85% van de 6MT, dan 80%, 85% enz. en tussendoor 100m wandelen.
Tja, het is voor mij de eerste keer weer sinds lang dus die 6MT (6 minutentest) tellen voor mij niet. Ik ga gemakshalve maar voor 38sec./100m voor 80% en 36sec./100m voor 85%
De 200m gaan gemakkelijk, uiteraard. Maar ik kan  mijn tempo nog niet goed bepalen. De volgende 400m op wat hoger tempo gaan nog wel maar de langere afstanden beginnen toch echt wel aan mijn conditie te knagen. Intussen ben ik al voorbij gelopen door Herman en zie ik hem alleen maar verder weg lopen. Hij is blijkbaar al in zijn goede doen. Toch mag ik uiteindelijk niet klagen. Het hijgen valt eigenlijk ook nog mee. Het gevoel van tempo en met name tempovastheid is nog ver te zoeken. Maar ik ben tevreden.

Het weer:
Het is droog en het zonnetje schijnt en daarom besloten om met een korte legging en korte mouwen te verschijnen en dat kon ook geen kwaad vandaag. De temperatuur zal zo rond de 10ÂșC geweest zijn.


Geen opmerkingen: