zondag 24 april 2016

GVAC trimlopen, 3,9km

Daar gaat ie dan. Mijn eerste trimloop weer sinds 24 januari bij GVAC. Uiteraard ga ik nog niet verder dan de 3,9km van de kleine ronde. Er kan nog wel net één rondje inlopen op de baan van af.
Ik hang meteen achteraan, zoals het hoort maar ik merk meteen dat ik beslist niet de allerlangzaamste ben.  Een eerste kilometer ver bovende 6 minuten is wel erg deprimerend maar ik moet het er wel mee doen. Al lopende begin ik aardig op stoom te komen. Nee, niet rechtdoor maar gewoon linksaf, over het bospad binnendoor naar de Moormanlaan voor de kleine ronde. Op mijn geijkte punt van 2km is de 2e kilometer al wat sneller afgelegd. Een dame die een eind voor me loopt is ook afgeslagen voor de korte ronde. Nee, ik hou toch maar mijn eigen tempo aan. Dus niet. Toch stiekem een schepje er boven op en langzaam kom ik toch in haar buurt. Voorbij de laatste bocht linksaf richting rotonde ga ik haar toch al voorbij en dan kunnen die laatste honderden meters wel even in tempo worden afgelegd. Dan is het laatste stuk richting baan op het fietspad met windtegen toch aardig lastig maar met de uiteindelijke eindtijd mag ik erg tevreden zijn: 24:36 terwijl mijn uitgangspunt 25:30 was. De vermoeidheid is niet overdreven en met 2 rondjes rustig uitlopen ben ik weer helemaal de oude.

Het weer:
's Morgens valt het er nog met bakken uit de hemel.Zelfs bijvertrek richting GVAC regent het nog pijpenstelen na eerst nog sneeuw en vervolgens hagel te hebben gehad, maar op de baan aangekomen is de regen gestopt en breekt zelfs het wolkendek open. De zon begint uitbundig te schijnen en ondanks dat ik in lang ben verschenen gaat de windjack niet uit maar wel de handschoenen. De temperatuur is amper 7ºC hoewel dat door de zon wel een stuk aangenamer aanvoelt.

Geen opmerkingen: