donderdag 28 april 2016

Training - GVAC baantraining

In tegenstelling tot vorige week ben ik er vandaag vroeg bij. Extreem vroeg voor mijn doen, namelijk al om half 7. Dorie is er ook vandaag niet bij. Wel Herman, die ik vorig week totaal niet bij kon houden. We praten nog even bij over het effect van de b├Ętablokkers op de conditie. Herman gebruikt namelijk dezelfde b├Ętablokkers die ik heb gebruikt, alleen hij gebruikt ze nog steeds.
Was het vorige week nog aangenaam weer, deze week is het rampzalig tot zelfs sneeuw en hagel toe. Reden genoeg om samen met vele anderen toch weer in het lang te verschijnen, inclusief het windjack.

Toon en Jos van groep 2 zijn er vandaag niet en daarom worden de groepen 1 en 2 voor vandaag samengevoegd en wordt de training door Marjolijn en Hanneke gegeven. De warming-up is voor mij al voldoende om flink piepend te ademen.
Na de warming-up en dynamische rekoefeningen volgt loopscholing in het sprintvak gericht op rompstabiliteit en dan volgt de kern.

Die is vandaag 200-400-200m in 85%-80%-85% van de 6-minutentest met tussendoor 100m wandelen en dat alles 4x. Nog geen 6-minutentest referentie voor mij en ik ga vandaag weg op 32sec/100m als 85% en 34sec/100m als 80%. Sneller dan vorige week maar dat moet kunnen want de afstanden zijn ook korter.
Ik start ook behouden maar het is moeilijk om op die korte afstanden het opgedragen tempo te houden. Steevast wordt ik door een blonde jongedame ingehaald en tijdens het wandelen ga ik haar weer voorbij. Ik heb het idee dat ze alle runs in hetzelfde tempo loopt maar ja, ik loop op mijn stopwatch. Toch loop ik nagenoeg elke run onder de voorgenomen tijd. Het gaat steeds gemakkelijker en de laatste runs, vooral de laatste ga ik er voor een keertje al weer tegenaan. De blonde jongedame doet het andersom en doet het de laatste runs juist rustig aan.
Het waren maar korte stukken die dus lekker op tempo konden. Ging weer lekker en niet erg buiten adem.

Het weer:
In in tegenstelling tot de voorgaande dagen en vandaag is het vanavond wel frisjes maar door het zonnetje toch aangenaam weer. De temperatuur is ongeveer een graad of 7 en er staat een aardig windje.

Geen opmerkingen: