donderdag 24 november 2016

GVAC baantraining

7:00-17:00u. De werkdag van vandaag. Stressvol zoals altijd in november en december. En eenmaal thuis, op de bank neer geploft. Moe. Of ik wel ga trainen? Ja, dat wel. Al zo vaak overgeslagen, de laatste tijd. Eerlijk gezegd, niet zo veel zin, vermoeid, maar ik ga toch. En ik ga dan ook.
Dorie en Ellen zijn er al maar zij gaan mee met groep 1. Terwijl ik onderuit op mijn stoel nog steeds aan het bijkomen ben pept Belinda me al op. "Wij krijgen eerst gym in de zaal...". Geen idee wat ik me daar bij moet voorstellen, maar als de groepen zijn verdeeld en wij te horen krijgen dat groep 2 buiten moeten verzamelen, wordt het mij al gauw duidelijk dat we "ergens" in één van de gebouwen wat binnentraining zullen krijgen. Wel een eindje lopen door bittere koude wind naar gebouw E, maar eenmaal daar, is het behaaglijk warm. De jasjes kunnen uit.
We krijgen een circuit. Allerlei oefeningen waar je behoorlijk moe van kunt worden en de komende dagen spierpijn. En je wordt er al goed warm van. Het klinkt mij dan ook raar in de oren als we te horen krijgen dat we eerst nog een warming-up krijgen voor we aan de kern beginnen. En nee, we krijgen geen loopscholing. Wow...
Ik was al warm maar na de warming-up is dat wat minder geworden. Dan is het maar goed dat we aan de kern beginnen.
Die kern is vandaag niet helemaal volgens de eerder verzonden mail maar iets eenvoudiger. Maar toch:
200-400-600m in tempo's 85%-95%-85% van de 6MT, en tussen alle runs 200m rustig. Vanwege de kou moeten we dat rustig dribbelen.En dat doen we dan ook nog eens 3 keer.
Mijn laatste 6min.-test vind ik niet echt relevant.
Dan zou 85% overeenkomen met 40s/100m en 95% met 36s/100m
Laat ik maar eens uitgaan van 34 en 30s/100m en dat terwijl ik de training al weer 2x heb overgeslagen.
En omdat de eerste korte run altijd wat te snel gaan start ik extra rustig. Té rustig, want op 100m sta ik pas op 0:40 en daarom ga ik de 2e 100m iedereen voor me voorbij, maar verder dan een 1:10 lukt me niet.
Maar na een rustige 200m dribbel sluit ik aan bij Belinda en hou ik me weer aan mijn klokje. Dat gaat goed zo. Het is altijd wel prettiger om met zijn tweetjes te lopen.
We doen het goed saampjes. Slecht één keer halen we onze target niet. En die 200m rustig dribbelen, daar maken we 100m stevig doorwandelen van en 100m rustig dribbelen.

Alles bij elkaar duurt deze training wel heel erg lang. Johan en Dorie en Ellen uit groep 1 zijn al klaar als wij nog bezig zijn met de cooling down. En als die eenmaal gedaan is ben ik wel zo omgekleed in wat droge kledij maar zijn de Duizelnaren inmiddels al huiswaarts vertrokken. :-(

En het weer:
Koud, guur, de wind maakt het echt koud. Temperatuur een graad of 6 maar de gevoelstemperatuur ligt daar zo'n dikke 4 graden onder. Het begint echt koud te worden. 





Geen opmerkingen: