zondag 27 november 2016

Trimloop - 'T is voor niks loop Geldrop (15km)

Eigenlijk is het plan om vandaag in Ell te gaan lopen. Zien hoe deze 12,5km verloopt t.o.v. die van de Valkenloop. Maar Johan en Dorie gaan naar de 'T-is-voor-niks loop in Geldrop. Maar de uiterste datum van de inschrijving is allang gepasseerd. Toch gaat Johan Dorie nog voor de 15km inschrijven, voor geval er nog iemand zich afmeldt. En laat ik dat ook maar doen. Dorie heeft haar bevestiging al, als ik te horen krijg dat er nog 2 wachtenden voor me zijn, Maar ook dat duurt maar 2 dagen en ik mag starten met startnummer 743.

Kwart over 9 pikt Johan me op en bij de sporthal de Coevering in Geldrop zij we zo.
Het is al een drukt van belang. Om 10 uur starten de hele marathon, 30km en halve marathon. De overige afstanden hoeven pas een uur later aan de start te verschijnen. En zo kunnen wij nog wel even wat flauwekullen en genieten van het getoeter van een blaaskapel. En wij, dat zijn Rinie, Toon en Dorie.


Het is 10 uur en we mogen. Vanwege de kou van afgelopen dagen heb ik me stevig voorbereid op vandaag. 3 lagen over elkaar waarvan de onderste een thermoshirt. En laat het weer er vandaag toch heel anders uit zien. Een zonnetje en zachte temperaturen. Een heleboel blote armen en benen dartelen om me heen. Maar ik laat met niet kennen en hou mijn handschoenen gewoon stevig aan.
Uiteraard ga ik rustig van start want 15km is niet niks voor mij op dit moment. Ook al loopt Dorie wat voor me, ik pas me toch niet aan aan haar snelheid. Het is nog lang. Gelukkig zijn we niet de enige die het rustig aan doen. Als we de splitsing van de kortere afstanden zijn gepasseerd zijn de 15 kilometers definitief. We lopen een tempo tussen de 9 en de 10km/u als we bij de drankpost aankomen. Die is al erg vroeg, pakweg 4,5km en ik weet ook dat dit de enige drankpost is en daarom sla ik meteen maar 2 bekertjes achterover.
We vervolgen onze weg en ik ontdoe me toch maar van mijn handschoenen. En ja, ook ik begin het aardig warm te krijgen in mijn winter-outfit. We zijn de pakweg 8km gepasseerd als vermoeidheid komt opzetten. Dat zou ook kunnen liggen aan de kies met verdoving van afgelopen vrijdag en de last die ik er nu nog van heb tezamen met de flinke dosering paracetamols die ik heb ingenomen. Laat ik het in ieder geval maar volhouden tot aan de 10km. Helaas staan er na de 5km geen afstandsbordjes meer. Wel vanaf nog 4km te gaan, en dat nog elke kilometer tot het einde. Maar het gaat nog goed en ik blijf aan de gang. Nog 3km te gaan. Het bordje nog 2km te gaan blijft echter weg. Misschien door een onverlaat weggehaald. Maar dan verschijnt het bordje nog 2km alsnog, een dikke 9 minuten na de vorige. Mijn water zegt me dat dat niet klopt en dat hakt er meteen mentaal hard in. Die laatste 2 km. lijken opeens heel lang. En als we dan eindelijk het bordje nog 1km gepasseerd zijn, neem ik het even van. "Eventjes wandelen want ben toch wel erg moe nou...." Niet lang overigens. Pakweg 200m. max. En dan is er de finish.
Ik heb dorst, enorme dorst, maar er is echt helemaal niets te drinken achter de finish en dus moet ik rap mijn tas uit de bewaring halen voordat ik me aan wat meegebracht vocht tegoed kan doen.
Toch wel aardig vermoeid wacht ik zittend op Dorie die nog haar rek- en strekoefeningen aan het doen is. Daarna is het douchen en terug naar het gemeenschapshuis. En nog steeds dorst. Een Radlertje gaat er wel in. En na een erwtensoepje en een broodje frikandel, nog maar een Radlertje. Intussen is Wally, geheel okselfris, al gefinisht van haar marathon in 3u47. Op Johan is het nog even wachten maar een 3 kwartier later loopt hij ook onder de finishvlag door. Maar hij ziet er wat minder okselfris uit.
Nog een kopje koffie voor Johan en we kunnen naar huis.
Onderweg horen we dat Rosberg er toch in geslaagd is om wereldkampioen te worden en dat Max Verstappen er niet in is geslaagd de 4e plaats in het wereldkampioenschap te behalen.

Eenmaal weer thuis zijn er toch wel grote twijfels over de afstand. De GPS van Dorie komt amper 3 meter boven de 14km uit, terwijl mijn Endomondo-app wel een paar honderd meter over de 14km uit komt, maar die heb ik ook nog eens vergeten uit te zetten. Het lijkt er daarom ook wel sterk op dat de totale afstand geen 15km, maar slechts 14km is. Daarbij zijn de kilometer aanduidingen onderweg wel heel erg onbetrouwbaar.





Geen opmerkingen: