zaterdag 5 november 2016

Vrijbuiter training

Nog maar een kwartier te gaan en ik sta nog thuis maar dat is nog ruim op tijd, aldus vrouwlief. Maar met nog maar een kwartier te gaan dan is de kans op vertraging onderweg 100%. Zo ook nu weer.
Op de Broekweg al, een volkswagenbusje, nog wel met een bumpersticker met telefoonnummer waar je zowel complimenten als klachten kunt doorgeven. Nou, dan zal die wel zeker zijn best doen om goed te rijden. Te goed, want harder dan 27km/u halen we niet in deze 30km-zone. En dan komen we aan het einde van de weg op de Provinciale weg uit. En dat betekent wachten tot de weg helemaal vrij is voordat deze chauffeur rechtsaf durft te gaan. Ik er achter aan. Helaas draait de "held" ook de Onze Lieve Vrouwedijk in, ook weer sloompjes traag. Oké, ook hier mogen we maar 30 maar ook hier haalt hij de snelheid niet. Hij (of zij?) rijdt maar vreemd en raakt op een gegeven ogenblik bijna een paal aan de rechterkant van de weg. Een flinke zwaai naar links en dan weer naar rechts en het busje rijdt nu midden op de weg. Een tegenligger passeert en nu zwaait hij weer helemaal naar links. De bestuurder is duidelijk met heel andere zaken bezig dan met het verkeer. Ik durf toch maar niet in te halen. En dan komen we op de Burgemeester van Hooflaan uit waar ook hij, net als ik linksaf moet. Zucht. Ook hier duurt het weer even, maar daarna ben ik hem kwijt want ik moet op de Kempenbaan rechtsaf. En daar sta ik dan, voor een rood verkeerslicht, achter een ..... camper. Groen en al rechts-afgaand ga ik hem meteen à la Vertappen buitenom voorbij. Even de verloren tijd in halen tot aan het 50km-bordje en dan weer aan de snelheid. Voor me rijdt alleen nog een busje met aanhanger, ver voor me, totdat we de bebouwde kom uitrijden. Je mag hier 80, gelukkig en het busje houdt zich daar ook aan. Eventjes. Maar de snelheid zakt. 76, 74, 70, 65.....Grrrrr. Wat is dat toch met die bestuurders. Nog maar een paar honderd meter van de Vrijbuiters ingang en nu moet ik ook nog om de vluchtheuvel rijden vanwege tegenliggers. Maar ik ben er en mijn horloge zegt dat het nog geen 11 uur is. Nog net niet.

De training gaat vandaag met Riet, Dorie, Monique, Carla, Herman en trainer ik.
De wandelaarsgroep bestaat uit: André, Jan, Jos, Annie, Germaine en Tiny.
Riet is inmiddels ongeduldig en als we vertrekken volgen de 3 andere dames op afstand.
Morgen sta ik aan de start van de 12,5km Valkenloop in Valkenswaard en daarom wil ik het vandaag wat rustig aan doen. Daarom houden we weer halt bij de eerste stop voor warming-up oefeningen. Ik heb mijn fototoestel meegenomen. Het is al weer zo lang geleden dat ik Vrijbuiter-foto's gemaakt heb. Jammer genoeg zijn de mooiste herfstkleuren al weg maar wat er is kan nog steeds als mooie achtergrond voor de trainende vrijbuiters dienen.


En terwijl ik de training instructies geef hebben Monique en Carla zo een beetje hun eigen training. Ze doen net andere oefeningen dan wij. Desondanks doen we, zij het een beetje moeizaam, de overige oefeningen op stop 2 en een estafette-heen-en-weertje op stop 3.  We vervolgen de training met rustige loop- en wandelstukken, hier en daar nog wat krachtoefeningen en na de rek- en strekoefeningen bij de hangplek c.q. kapelletje in het bos coolen we down richting onze kantine. Even nog wat ademhalingsoefeningen en dan is het al 12 uur.



Bij de koffie en thee wacht er lekkere roomboter cake op ons want Tiny is jarig geweest.

Een rustige training bij mooi herfstweer. Droog, geen wind en eigenlijk nog helemaal niet zo kou bij een temperatuur van zo'n 7ºC




Geen opmerkingen: